73

73

دانشگاه و نقش آن در آینده شغلی دانش آموزان


 

 

دانشگاه و نقش آن در آینده شغلی دانش آموزان

 

• فرهنگ دانشگاه بر موفقیت آن در تولید نوآوری تأثیر می گذارد و می تواند بر فرهنگ یک منطقه تأثیر بگذارد.

 

• یک دانشگاه فقط جوانان را برای انواع مختلف نقشها در یک اقتصاد نوآورانه آماده نمی کند. بزرگترین ماموریت آن "کشف و اختراع آینده" است.

 

• سیاست های انتقال دادن فناوری به دانشجویان در دانشگاه ها ممکن است نیاز به بررسی و ارزیابی دقیق داشته باشد.

 

• دانشگاه ها ممکن است از بررسی قوانین حاکم بر مدت زمانی که اساتید می توانند به فعالیتهای خارجی اختصاص دهند ، سود ببرند.

 

• اعضای هیئت علمی و دانشجویان ممکن است ، در منافع و تعهداتی با هم تضاد باشند که باید درک شوند و به درستی مدیریت شوند.

 

نقش کنکور و انتخاب رشته درآینده دانش آموزان

 

مهمترین محصول دانشگاهها ، دانشجویان تحصیل کرده هستند که این دانشجویان نه تنها بنیانگذاران شرکتهای جدید در اینده خواهند بود .

اگر دانشگاه مناسب خود را انتخاب کنید ، زمان دانشجویی شما به احتمال زیاد لذت بخش و رضایت بخش خواهد بود. اما در پایان آن چه نتیجه ای دارد ؟

آیا انتخاب شما در مورد تحصیل و محل تحصیل به کار شما کمک می کند؟

برخی از دانشگاه ها سابقه بهتری نسبت به دانشگاه های دیگر دارند و دانشجویان را به خود جذب کرده زیرا شغل هایی با درآمد بالا را در برمیگیرند .

هرچند انجام مقایسه بسیار دشوار است و بزرگترین فاکتور در مورد شغل آینده ی شما این است که ، دانشگاه ها می توانند برخی از کارها انجام دهند تا کیفیت تدریس خود را بالا تر ببرند .

 

یادگیری مرتبط با کار:

برخی از دانشگاه ها سخت تلاش می کنند تا تجربه دنیای کار را در دوره های خود وارد کنند. این ممکن است شامل قرار دادن (به عنوان مثال ، گذراندن یک سال در طول برنامه شما در کار در صنعت) یا پروژه های دنیای واقعی باشد که در طول تحصیل خود روی آنها کار می کنید .

 

اعتباربخشی:

برای بسیاری از مشاغل ، شما باید دارای صلاحیت حرفه ای باشید. برنامه تحصیلی شما باید توسط یک نهاد شناخته شده "معتبر" باشد.

برخی از این نهادها فقط می توانند مدارک تحصیلی را در یک کشور یا در نقاط خاصی از جهان (مانند اتحادیه اروپا) تأیید کنند ، اگر شغل شما به احتمال زیاد به مدارک خاصی نیاز دارد (به عنوان مثال پزشکی ، مهندسی ، حسابداری ، معماری و غیره) ، مطمئن شوید که اعتبار دوره شما مربوط به نقاطی از جهان است که می خواهید در آنجا کار کنید.

 

مهارت ها:

وقتی تلاش می کنید شغلی را بدست آورید ، صلاحیت شما اهمیت دارد ، اما مهارت های گسترده تر شما نیز اهمیت دارد - مواردی مانند توانایی کار در گروه ، مهارت های ارتباطی یا ابتکار عمل.

فعالیت های فوق برنامه به شما این شانس را می دهد که این مهارت ها را توسعه داده و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید ، دانشگاههایی که این فرصتها را ارائه می دهند ممکن است مستقیماً برای کمک به حرفه شما این کار را انجام ندهند که در این راستا میتوانید از مشاوره شغلی و حرفه ای کمک بگیرید.

 

سرمایه اجتماعی:

اشتغالزایی شما تا حدی به سرمایه اجتماعی شما بستگی دارد و همچنین ایجاد ارتباطات خوب به شما کمک خواهد کرد .

برخی از دانشگاه ها میتوانند شما را به فارغ التحصیلان گذشته ، رهبران صنعت ، کارفرمایان محلی و حتی دانشجویان دیگر وصل کنند .

 

شهرت:

طبق تحقیقاتی که انجام شده است دریافتیم که ؛ اغلب دانشگاههای معروف که فکر می کنید گذرنامه ای برای یک حرفه خوب هستند ، در واقع هیچ مزیت خاصی برای دانشجویان خود نسبت به سایرین که دارای نمرات مشابه در سایر دانشگاه های مشابه تحصیل کرده اند ، نشان نمی دهند.

در طول سالها ، هر چند ، ممکن است مزایایی را مشاهده کنند ، اما از آنجا که این دانشگاهها در وهله اول بسیار گزینشی هستند ، هنوز نمی توان انتخاب کرد که ارزش افزوده ای که دانشگاه به دانشجو داده است. شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره کنکور و مشاوره شغلی به صورت مشاوره رایگان اینترنتی هم با مشاوران گپچه در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نصب آسانسور وسط راه پله


یکی از مشکلات نصب آسانسور در چشم پله کور کردن نورگیر راه پله است از این رو این روز ها طراحان ساختمان فضای مناسب تری را برای نصب آسانسور در نظر می گیرند. اکنون قصد داریم در این مقاله با کمک آسانسور مانا اطلاعاتی درباره نصب آسانسور در چشم پله ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور در اختیار شما می گذاریم.

نصب آسانسور در چشم پله ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور

این روز ها نصب آسانسور در چشم پله در ساختمان هایی مشاهده می شود که قدیمی می باشند و ساکنین آن ها به علل متعددی تصمیم به نصب آسانسور گرفته اند.

در گذشته الزامی برای نصب آسانسور در ساختمان ها وجود نداشت به همین علت بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه قدیمی وجود دارند که فاقد سیستم آسانسور می باشند اما اکنون با توجه به مقررات ملی ساختمان نصب آسانسور در ساختمان های ? طبقه به بالا الزامی است.

اکنون علاقه افراد به خرید و اجازه ساختمان های مجهز به آسانسور رفته به همین علت ساختمان های قدیمی برای رفع این مشکل با هماهنگی همه ساکنین اقدام به نصب آسانسور می کنند و از آن جایی که در گذشته فضایی برای نصب آسانسور در این ساختمان ها در نظر نگرفته شده است در صورت امکان و داشتن شرایط، آسانسور را در چشم پله نصب می کنند.

شرایط نصب آسانسور در چشم پله

شرایط نصب آسانسور در وسط راه پله ها، و یا همان نصب آسانسور در چشم پله با قوانین نصب آسانسور در ساختمان های فاقد آسانسور یکی است و این شرایط عبارت اند از:

  • مقاومت سازه باید پیش از نصب آسانسور توسط متخصصین معتمد شهرداری بررسی و ارزیابی شود.
  • حداقل فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور در چشم پله ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور ???cm*100cm و ???cm*145cm است از اینرو در فضای کوچکتر همچون ???cm*120cm مجاز نیست.
  • همه کارهای بنایی ساختمان بر عهده کارفرما است.
  • نصب آسانسور در چشم پله ساختمان های قدیمی نیاز به اخذ مجوز نصب از شهرداری برای دریافت پایانکار است و البته ساختمان هایی که دارای پایان کار می باشند نیازی به اخذ مجوز ندارند.
  • از دیگر الزامات نصب آسانسور در چشم پله ساختمان های قدیمی، دریافت تاییدیه استاندارد آسانسور و مجوز نصب است. اگر اینکار انجام نشود امکان دارد که تحت پوشش بیمه های حوادث قرار نگیرند و امکان دارد به زمان فروش ساختمان به مالک به مشکل روبرو شود.

چه نوع آسانسوری برای نصب در چشم پله مناسب است؟

آسانسور هیدرولیک کششی و یا هم لیفت بهترین گزینه برای نصب آسانسور  https://asansormana.com/   در چشم پله ساختمان های قدیمی است. چون در بالابر ها و یا هم لیفت نیازی به صرف هزینه هایی اضافی همچون حفر چاه و یا چاله آسانسور نیست.

اما اگر از آسانسور های هیدرولیک استفاده می کنید باید بدانید که این آسانسور نیاز به حفر چاه آسانسور به عمق ? متر، استفاده از پمپ و روغن و مخزن روغن است و در بالابرهای هیدرولیکی به علت قرار گرفتن جک در زیر زمین اگر روغن نشت کند مشکلات زیادی به بار می آورد و همینطور در استفاده طولانی و مداوم از بالابر هیدرولیکی حرارت روغن زیاد شده و حرکت بالابر را دچار مشکل می کند.

هزینه نصب سیستم آسانسور در چشم پله

برای هزینه نصب آسانسور در وسط راه پله متاسفانه هیچ قانون و تبصره ای موجود نیست و صرفا باید با همکاری ساکنین این مساله رفع شود بعضی به توافق می رسند و هزینه آسانسور را میان تعداد واحد های ساختمان تقسیم می کنند اما بعضی طبق قاعده زیر عمل می کنند :

  • ساکنین طبقه دوم، دو برابر مبلغ در نظر گرفته مالک طبقه اول پرداخت کند.
  • ساکنین طبقه سوم، دو برابر مبلغ در نظر گرفته مالک طبقه دوم پرداخت کند.
  • ساکنین طبقه چهارم، دو برابر مبلغ در نظر گرفته مالک طبقه سوم پرداخت کند.

برای نصب آسانسور همین حالا به وب سایت آسانسور  مانا مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

حفاظ آکاردئونی آهنی ایمن و مقاوم


حفاظ آکاردئونی آهنی ایمن و مقاوم

حتما تا پیش از این با حفاظ آکاردئونی آهنی و خاصیت منحصر به فرد آن آشنایی پیدا کرده اید و می دانید که امروزه در غالب آپارتمان ها از حفاظ آکاردئونی آهنی به جهت بالا بردن سطح ایمنی خانه ها استفاده می شود. اما اگر قصد خرید این نوع از درب ها را در ذهن خود می پرورانید، طبیعتا توجه به یک سری نکات در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که این عوامل تأثیر مستقیمی در حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )دارند که شما به هنگام خرید این نوع از درب ها با آن مواجه خواهید شد. بنابراین اگر قیمت های متفاوتی را از حفاظ آکاردئونی آهنی در بازار مشاهده کردید، طبیعتا بایستی به دنبال تفاوتی در ساخت و مدل و سایر عوامل دیگر در آن ها بود تا این تفاوت حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )نمود پیدا کند. ما برای سهولت در خرید شما به ذکر این علت و عوامل پرداخته ایم تا شما را از سردرگمی اولیه در خرید حفاظ آکاردئونی آهنی رهایی بخشیم. پس اگر درصدد خرید حفاظ آکاردئونی آهنی به جهت امنیت و آسایش بیشتر منزل و مأوای خویش هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا به درک درست و صحیح تری به هنگام خرید این نوع از درب های ضد سرقت دست یابید.

عوامل مختلف در حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )

برای شفاف سازی پیش از خرید حفاظ آکاردئونی آهنی بایستی به یک سری نکات و علل و عوامل اشاره شود که تمامی این عوامل در حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )در پایان کار دخیل می باشند تا به این منظور هر یک از افراد با برآورد این عوامل مختلف پیش از خرید حفاظ آکاردئونی آهنی، انتخابی شایسته داشته باشند و بودجه احتمالی خود را در این راستا مدنظر قرار دهند. این عوامل مختلف که موجب تغییر در حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )می گردند

جنس حفاظ آکاردئونی آهنی ضد سرقت

مسلما هر چقدر جنس حفاظ آکاردئونی آهنی مطمئن تر و مستحکم تر باشد، امنیت بیشتری را به همراه خواهد داشت و خیال اعضای خانواده را تا حد بسیار زیادی نسبت به خرید حفاظ آکاردئونی آهنی مطمئن تر می سازد. بنابراین نبایستی در همان وهله نخست حفاظ درب آکاردئونی ( ضد سرقت )پایین و ارزان قیمت ما را بفریبد و بدون هیچ گونه فکر و اندیشه ای دست به خرید حفاظ آکاردئونی آهنی ارزان قیمت زد

 

ساخت درب حیاط ویلایی ( لوکس )

ساخت درب حیاط ویلایی ( لوکس ) هم مانند ساخت انواع درب های فرفورژه در زمان های قدیم به طرق مختلفی انجام می شده است. زمانی که فلزات را درون کوره هایی می ریختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و کوبیدن این نوع فلزات مقاومت و خشکی آن ها کمتر می شد و در نهایت امکان جلادهی در آن ها فراهم می شده است. در نهایت افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند قادر بودند تا نقش های پرپیچ و خمی روی آن ها پیاده کنند که از جمله آنها می توان به طراحی های اسلیمی اشاره کرد.

در نهایت، فلزاتی که گرام قیمت بودند به آسانی بازسازی و به هم متصل می شدند که با تغییر شکل آن ها در واقع درب حیاط ویلایی ( لوکس ) از آن ها ساخته می شد. شاید در گذشته مانند امروز در ساخت این نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تکنولوژی های پیشرفته ای که در این زمینه وجود دارد، انواع درب حیاط ویلایی ( لوکس ) فرفورژه در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود و به شما این امکان را میدهد که طراحی های مختلفی برای خود داشته باشید.

انواع درب حیاط ویلایی ( لوکس )

البته انواع درب حیاط ویلایی ( لوکس ) یکی نیست و شما میتوانید انواع مختلفی از آن ها را مشاهده کنید که در واقع برای ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند. باید بدانید که انواع مختلف درب حیاط ویلایی ( لوکس ) ویژگی های متفاوتی دارند و همین هم باعث می شود که استفاده از آن ها در مناطق مختلف متفاوت باشد. شما میتوانید هم از درب های چوبی و هم از درب های فلزی به عنوان درب حیاط ویلایی ( لوکس ) استفاده کنید البته دقت داشت هباشید که استفاده از برخی از آن ها در برخی از نقاط کشور مجاز نیست چرا که ممکن است امنیت خانه و ساختمان شما را با مشکل روبرو کنند.

برای مشاوره با کارشناسان آهن ایرانیان در تماس باشید

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

 

 

قیمت طلا امروز چطور تعیین می شود؟


قیمت طلا امروز چطور تعیین می شود؟

بیشتر مردم می دانند که بین قیمت طلا امروز و نرخ طلای جهانی و نرخ دلار رابطه ای معنا دار وجود دارد اما از جزییات آن به خوبی اطلاع ندارند. در این مطلب قصد داریم این رابطه را به دقت بررسی کنیم.

همانطور که می دانیم نرخ جهانی طلا که به انس اعلام می شود بر اساس عیار 24 است. برای مثال وقتی گفته می شود نرخ جهانی طلا امروز 1300 دلار برای هر انس است، منظور این است که قیمت هر گرم طلای 24 عیار در جهان امروز 41.8 دلار است(هر انس طلا برابر 31.103 گرم است). بنابراین با توجه به نرخ دلار در بازار می توان براحتی به نرخ هر گرم طلای 24 عیار رسید و یا بالعکس بر اساس نرخ ریالی طلای 24 عیار و نرخ جهانی طلا می توان به نرخ دقیق دلار دست پیدا کرد.

بنابراین پیگیری نرخ جهانی طلا و پیش بینی روند آن در آینده از شاخص های مهم به حساب می آید که باید همواره توسط افراد رصد شود.

اما قیمت طلای 18عیار نیز بسیار مهم است زیرا در کشور ما خرید و فروش طلا بر مبنای طلای 18 عیار است. یعنی طلاهای موجود در بازار که توسط طلافروشان و جواهرفروشان عرضه می شود طلای 18 عیار است. بنابراین همه ذینفعان بازار طلا اعم از فروشندگان، سازندگان، خریداران و ... باید مظنه قیمت طلای 18 عیار در بازار را بدانند. در شرایطی که نرخ ارز در بازار نوسان دارد و یا نرخ جهانی طلا متغیر است همه دست اندرکاران باید روزانه و در گاهی اوقات به لحظه نرخ طلای 18 عیار را بدانند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و مبادله ای عادلانه در بازار رقم بخورد.

برای راحتی کار فرمولهایی در این خصوص در نظر گرفته شده است که براحتی می توان از روی آنها به نرخ طلای 18 عیار در بازار ایران رسید. یکی از معروفترین این فرمولها به شرح زیر است:

نرخ یک اونس طلا ضرب در نرخ یک دلار تقسیم بر 9.5742  = مظنه طلای ایران.

  مثال: نرخ یک انس طلا 1334 دلار و  نرخ یک دلار 12900 تومان، قیمت طلای 18 عیار چقدرمی شود؟

1334 دلار*12900 تومان تقسیم بر 9.5742 = 1797393 تومان (مظنه ایران)

تغییرات قیمت سکه نیز که رابطه مستقیم با قیمت طلا و نرخ دلار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معمولا توسط افراد رصد می شود.

وزن یک سکه بهار آزادی یا سکه طرح جدید(طرح امامی) برابر 8.133 گرم. عیار طلای بکار رفته در ساخت سکه نیز طلای 24 عیار یا همان عیار 900 است. برای محاسبه نرخ واقعی یا نرخ تئوریک سکه کافیست قیمت جهانی طلا را بدانیم و آنرا در وزن طلای هر سکه یا همان 8.133 گرم ضرب کنیم و عدد حاصل شده نرخ دلاری یک سکه را مشخص می کند. برای بدست آوردن قیمت ریالی کافیست نرخ دلار را به ریال در عدد مربوطه ضرب کنیم تا به ارزش واقعی که در واقع همان ارزش وزن طلای بکار رفته در ساخت یک سکه است را بدست بیاوریم. البته معمولا 5000 تومان تا 7000 تومان نیز به عنوان حق ضرب سکه به عدد مربوطه اضافه می کنند.

اما معمولا قیمت سکه در بازار یعنی همان نرخی که در بازار برای خرید و فروش سکه پرداخت می شود بیشتر از این رقم است. دلیل این امر عرضه و تقاضای سکه است. بسیار از اوقات در شرایطی که عرضه ثابت است میزان تقاضا برای سکه بیشتر می شود به دلیل مناسبتها و یا در شرایط تورمی که افراد می خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند. یا در شرایطی که افراد پیش بینی می کنند قیمت جهانی طلا در آینده افزایش خواهد یافت و یا پیش بینی می کنند نرخ دلار در آینده قرار است افزایش یابد اقدام به خرید سکه می کنند و این افزایش تقاضا منجر به افزایش نرخ سکه در بازار می شود. در این شرایط اصطلاحا گفته می شود نرخ سکه دارای حباب است.

 قیمت طلا را می توانید به صورت لحظه ای در سایت فرصت امروز دنبال کنید.