73

73

روشهای مختلف برای بهبود کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته


 روشهای مختلف برای بهبود کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته

 

نصب دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف با این نیت انجام می شود که بتوانیم با تصویر برداری از آن مکان نظارت دقیق تری برای محل سکونت و یا کسب و کار خود داشته باشیم. با یان حال اگر کیفیت تصاویری که توسط این دوربین ها نصب می شود پایین باشد ممکن است که شما را دچار مشکل کند و نتوانید به اهداف نظارتی خود دست یابید. در این مطلب به دلایل عمده ای که می تواند منجر به کاهش کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته شود پرداخته ایم و در ادامه راهکارهایی برای بهبود کیفیت این تصاویر به شما ارائه می کنیم.

کیفیت تصویر در انواع دوربین مدار بسته

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته، به این معنا می باشد که تصاویری که به وسیله دوربین ضبط میشود، به چه میزانی جزئیات در تصویر واضح و مشخص است.

تصویر در دوربین مداربسته با در نظر گرفتن این مفهوم که هر مقدار سایز و کیفیت تصویر دوربین ذخیره شده بیشتر باشد، کیفیت تصویر دوربین مدار بسته بیشتر است. بر این اساس میتوان گفت کیفیت تصویر دوربین مداربسته، مقیاسی از سایز تصویر در دوربین مدار بسته می باشد. طبیعتاً تصاویر دوربین مداربسته هر اندازه کوچک تر باشند، از کیفیت آنها کاسته می گردد و بالعکس هرچه تصاویر بزرگ ترباشند، کیفیت بالاتری خواهند داشت ولی در خیلی از مواقع شما میخواهید با افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته تصاویر بهتری را در بازپخش تصاویر مشاهده نمایید.

تکنولوژی در دوربین های مدار بسته به دو گونه متفاوت، آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند. کیفیت تصویر در هر کدام از این تکنولوژی ها به گونه ای تعریف میشود. در تکنولوژی آنالوگ، وضوح تصویر “TV Line” تعریف میشود. تکنولوژی دیجیتال، از پیکسل های تصویری دیجیتال برای کیفیت تصویر دوربین مداربسته استفاده می شود.

ولی کیفیت تصویر در دوربین های AHD بر اساس مگاپیکسل تعریف میشود. مثلا دوربین AHD 2MP و یا AHD 5MP الان بهترین دوربینهای موجود در بازار ایران هستند که شما میتوانید کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربینهای آنالوگ داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته تیاندی  ، داهوا

 

عوامل موثر در کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته

فاکتورهای تاثیر گذار در کیفیت تصویر دوربین مداربسته عبارتند از (مطمنا برای افزایش کیفیت تصاویر دوربین مداربسته باید اطلاعات اولیه را داشته باشید) :

سنسور دوربین مدار بسته

هر چه سنسور دوربین مداربسته ابعاد کوچکتری داشته باشد، دوربین نور کمتری دریافت می کند و به هر میزان سنسور بزرگتری داشته باشد، کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت. میزان اندازه سنسور جز بر کیفیت تصویر بر افزایش زاویه دید، تاثیر گذار خواهد بود.

علاوه بر سایز سنسور، کیفیت و برند سنسور نیز مهم است، مثلا سنسورهای سونی دوربین مداربسته دارای کیفیت به مراتب بیشتر از سنسور دوربین XM است. شما باید برای اینکه کیفیت تصویر خوبی داشته باشید باید حتما از سنسورهای خوب استفاده کنید.

اندازه زوم تصویر در دوربین مدار بسته

زوم دوربین های مدار بسته به حالت های دیجیتال و اپتیکال می باشد. اگر تصویر ، دیجیتال زوم شود، تصاویر ضبط شده کیفیت خوبی نخواهد داشت. در دوربین هایی که دارای قابلیت زوم اپتیکال هستند، نور بیشتری به سنسور دوربین منتقل میکند و امکان دریافت جزئیات بیشتری از تصاویر وجود دارد، پس اگردوربین زوم اپتیکال داشته باشد، کیفیت تصویر دوربین مداربسته، بهتری خواهد داشت.

لنز دوربین مدار بسته

لنز دوربین باعث میشود که تابش نور را روی سنسور متمرکز  کند. ازین رو کیفیت تصاویر و فیلم های ضبط شده، به کیفیت لنز دوربین مداربسته نیز بستگی دارد. لنزهای دوربین مداربسته در انواع مختلفی ارائه می شوند که در کاربردها و پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین ها دارای لنزهای Motorized تقاضای بیشتری نسبت به لنزها ثابت (Fixed) دارد.

نور و روشنایی محل نصب دوربین مدار بسته

نور معیار تعیین کننده ای در کیفیت تصویر دوربین مداربسته محسوب می شود. هر دوربینی به یک نور حداقلی برای ارائه ی تصاویر نیاز دارد که در مشخصات فنی آن درج می شود.تابش نور زیاد و نور کم می تواند باعث از بین رفتن جزییات تصویر شود و بر روی تصاویر اختلال ایجاد کند.

دلیل بد بودن کیفیت دوربین‌های مداربسته چیست؟

پیش از هر کاری، لازم است عواملی که بر روی بد شدن کیفیت تصاویر و ویدیوهای یک دوربین مداربسته تاثیر می‌گذارند را شرح دهیم. زمانی که قصد خرید یک دوربین مداربسته را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی، با یک کارشناس متخصص تماس برقرار کنید و از او در خصوص مدل‌های مختلف دوربین مداربسته سوال کنید. با این روش، می‌توانید تمامی نیازها و انتظارات خود را برآورده کنید. در هر صورت، دلایلی که می‌توانند منجر به کاهش کیفیت یک دوربین مدار بسته شوند به شکل زیر هستند:

 بیشتر بخوانید: هایک ویژن تهران  ، نمایندگی hrui

ضعیف بودن سیگنال وای فای در دوربین‌های بی سیم

در دوربین‌های بی سیم که برای انتقال تصاویر خود به دستگاه‌ DVR و NVR از اینترنت و وای فای استفاده می‌کنند، سرعت و قدرت سیگنال اینترنت اهمیت زیادی دارد. در صورتی که اینترنت مورد استفاده‌ی دوربین‌ها به اندازه‌ی کافی سریع نباشد، می‌تواند روی کیفیت محتوای ضبط شده‌ی نهایی تاثیر بگذارد.

 

کثیف بودن یا مسدود بودن لنز دوربین مداربسته

این اتفاق خیلی پیش می‌آید که افرادی سعی کنند لنز دوربین‌های مداربسته را کور کنند. جدا از این، ممکن است به دلیل بارش باران و برف و تگرگ، یا وجود گرد و خاک و آلودگی هوا لنز دوربین کثیف شود و در نتیجه، کیفیت تصاویر و ویدیو‌هایی که ثبت می‌شود چندان دلچسب نباشد.

 

پایین بودن رزولوشن تصویر دوربین

در زمان خرید دوربین مداربسته، باید به این موضوع توجه کنید. در صورتی که کیفیت دوربین شما از ابتدای کار رضایت بخش به نظر نرسد، در ادامه کار زیادی برای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته نمی‌توان انجام داد.

 

چطور می‌توانیم کیفیت دوربین مداربسته را افزایش بدهیم؟

اکنون که با دلایل اصلی بد کیفیت شدن محتوای ضبط شده توسط دوربین مداربسته آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با بهترین و مطمئن ترین راه‌های افزایش کیفیت دوربین مداربسته آشنا شوید.

 

 

تطابق دادن رزولوشن دستگاه DVR با رزولوشن دوربین‌ها

در زمان خرید دوربین مداربسته و دستگاه DVR یا NVR باید به کیفیت پشتیبانی هردوی این محصولات توجه کنید. به طور مثال، در صورتی که دوربین مداربسته کیفیتی معادل هشت مگاپیکسل داشته باشد اما دستگاه DVR تنها تا کیفیت پنج مگاپیکسل را پشتیبانی کند، عملا کیفیت تصاویر نهایی به اندازه‌ی سه مگاپیکسل افت خواهد داشت.

 

بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته با نرم افزار video cleaner

این برنامه، مخصوص ویندوز می‌باشد و با استفاده از آن می‌توان کیفیت بسیاری از عکس‌های تار را بالا برد تا جزئیات بیشتری مانند چهره‌ی افراد و یا پلاک ماشین‌ها قابل مشاهده باشند. به همین دلیل است که در ادارات پلیس نیز از این نرم افزار استفاده می‌شود. از مزایای این برنامه راحت بودن استفاده از آن می‌باشد.

 

استفاده از قابلیت WDR یا wide dynamic range

در صورتی که اختلاف سطح نور در تصویر بالا باشد، کیفیت تصویر مناسب نخواهد بود و باعث سیاه شدن برخی از نقاط تصویر خواهد شد. در واقع یکی از اشتباهات رایج هنگام خرید دوربین مداربسته، استفاده از این فناوری در مکان‌های نامناسب است. قابلیت WDR به شما این اجازه را می‌دهد تا اختلاف نور را جبران کنید. همچنین قابلیت DWDR نیز با عملکردی شبیه به این قابلیت وجود دارد که به صرفه‌تر و پرکاربردتر است اما کیفیت WDR به نسبت بالاتر می‌باشد.

 

برخورداری از فناوری DIS یا digital image stabilization

این قابلیت، بهترین راه حل برای دوربین‌هایی است که تصاویر ضبط شده‌ی آن‌ها تار شده است. معمولا دوربین‌هایی که در فضای خارجی یا در ارتفاع بالا نصب می‌شوند، در بسیاری از مواقع ممکن است تصاویری را ثبت کنند که تار هستند. در صورتی که از این سنسور در ساخت دوربین مداربسته استفاده شده باشد دیگر جای نگرانی نیست.

 

استفاده از اینترنت قوی برای دوربین‌های بی سیم

همان طور که در بخش قبل گفته شد، برای این که دوربین‌های بی سیم بتوانند کیفیت قابل قبولی را ارائه کنند لازم است تا به یک اینترنت پرسرعت و قوی متصل باشند. بنابراین، در صورتی که قصد دارید از این مدل دوربین‌ها استفاده کنید، حتما به فکر اینترنت مناسب آن نیز باشید.

 

بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته با نرم افزار Topaz video enhance al

درست مانند برنامه‌ی video cleaner، این نرم افزاز نیز وسیله ای برای بالا بردن کیفیت و بزرگنمایی کردن تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط دوربین‌های مداربسته می‌باشد. این برنامه می‌تواند یک تصویر را تا رزولوشن 8K بزرگ کند، بدون این که تغییری در کیفیت آن ایجاد شود.

 

استفاده از سایت‌های مخصوص برای بالا بردن کیفیت محتوای ضبط شده

هرچند این گزینه چندان پیشنهاد نمی‌شود، اما یکی از راه‌های افزایش کیفیت دوربین مداربسته این است که ویدیوی خود را به یک سایت که مخصوص افزایش کیفیت محتوای دوربین‌های مداربسته است تحویل دهید و از آن‌ها بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.

 

استفاده از فیلتر IR-CUT برای دوربین‌های مداربسته‌ی دید در شب

دوربین‌هایی که برای ثبت تصویر در شب کاربرد دارند، به دلیل استفاده از قابلیت IR یا دید در شب خود، نمی‌توانند تصاویر باکیفیتی در روز ثبت کنند. بنابراین این فیلتر به شما کمک می‌کند تا کیفیت دوربین مداربسته‌ی خود را در روز افزایش دهید تا تصاویر و ویدیوهایی که توسط این دوربین‌ها در روز گرفته می‌شود رنگ بندی طبیعی‌تر و کیفیت بالاتری داشته باشند.

 

با استفاده از این هشت روش می‌توانید تا حدی به بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته خود بپردازید. با این وجود فراموش نکنید که تاثیر این راه‌ها محدود می‌باشد و در صورتی که از کیفیت دوربین مداربسته‌ی خود رضایت کافی ندارید و با این روش‌ها نیز نتوانسته اید به چیزی که می‌خواسته اید نزدیک شوید، لازم است در خصوص تعویض دوربین مداربسته‌ی خود فکری کنید. از همراهی شما متشکریم.

 

Music Promotion Services Marketing


Music Promotion Services Marketing

Cheapest Spotify plays premium

Is Spotify the best platform for those people who are looking for their favorite music and has lots of services for all kinds of people even artists and normal people.

Cheapest Spotify plays are a choice for those artists who cannot afford so much money but for this reason they can do it. The definition of Spotify plays is related to all tracks that you're released and they have been hurt by so many people who can be your future fans.

There is one website that can give lots of services in the field of Spotify promotion services but you need to first make understandable things for yourself. The name of the website is black white promotion services. This website can offer so many services in the field of everything like Instagram YouTube and Spotify and stuff like that. If you are a new artist and you are reading this brief information you need to focus on the goals that you have in your mind, please on the artistic life that you made for yourself. As you may probably know Spotify plays can help you to be seen by so many people.

 

For the new artist cheapest Spotify plays can be a good and appropriate choice for themselves to improve their artistic life. Artists like Jay Z and Beyonce starting a journey like this. But you need to focus on the other services that you can get from back white promotion. All the people can be an artist but the exceptional people can be real artists. So they do not lose any opportunity and they try to make great things for themselves, especially in the office of life.

The cheapest black white promotion has a range of variable prices the prices here is it starts from $10 to $1,000 but you have to know that all the prices that exist on the cheapest Spotify play in black white promotion have to discount. All the choices of a Spotify please can give you more than 1000 plays or the structure that you mate for yourself especially for artistic like so they can give you everything based on the goals that you made for yourself.

All the choices of Spotify play that exist on black white promotion can be in a high-quality version.

In conclusion, the cheapest Spotify plays can allow you to have a real-life this apply for yourself so if you want to know more about the cheapest Spotify plays premium you need to go through black white promotion website to figure out what is the best things for you.

 

Buy Beatport Downloads

the Beatport is the best place for people especially the artist who wants to be at the top place, there is a website which would be called the black-white promotion. In black white promotion, you will get to Buy beat port downloads. It means that if you have tracks. You can have so many people who are going to be your fans. And they also download your tracks so many times, this is one of the assets that you will need for yourself. The main part of Buying Beat port download is related to the choices that you can get on the Black white promotion website.

 

The main goal of Beatport is to placed you on top list of so many songs but the website which is Black white promotion can help you to move further against all of your competitors. Your competitors also can be new and other famous artist like Beyonce, if you want to know what are the main features of Beatport download, you can access to Black white promotion services. So this would main a real opportunity for yourself. Actually this would help you to be on top list on beat port strategies.

 

 

 

What is the Beatport

The Beatport online streaming service, which has long been promoting and attracting fans, is now available to DJs for the first time through the DJ Pioneer app. This service is available through the latest version of the Pioneer We DJ iPhone application with the free download, but the cost of this service is paid by paying a Beatport LINK subscription. And will soon be available for Rekordbox DJ software. Which provides DJs with access to the tracks offline without the need for the Internet.

Also, this would be a great explanation for those people who wants to have Beat port downloads so in Black white promotion you can have a source of the help of promotion for yourself. However, there is now access to millions of songs, going to different styles and searching. Cracks are loaded on the decks with the We DJ app almost too soon, and crack analysis is done in the background,

How can we access to Beatport downloads

Buying beat port download is related to some websites that are offering the services in this field like black white promotion. So if you are a DJ, you can have the main features of download on Beatport.

Conclusion

In this article we discussed about Buying Beatport download so if you want to access to this options please go to black white promotion.

https://cutt.ly/jKNFmSK

  https://mub.me/HbFO

https://llk.dk/dr4y87

 

https://www.intensedebate.com/people/KayBush3d

https://www.authorstream.com/KayBush3/

https://www.f6s.com/kay-bush

https://letterboxd.com/KayBush3/

https://devpost.com/kaybush3

https://www.openlearning.com/u/kaybush-rdu6yh/

https://www.bitsdujour.com/profiles/dLQcic

https://www.zillow.com/profile/KayBush3

http://recipes.mentaframework.org/user/profile/212954.page

https://qiita.com/KayBush3

 

 

 

فروش بلوک سیمانی در مشهد


 

 

بلوک سبک

بلوک سیمانی  یکی از پرمصرفترین انواع بلوک ساختمانی در ایران است که به دلیل فراوانی و در دسترس بودن مواد اولیه آن و همچنین ارزانی نسبی قیمت آن در ایران به یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی برای تیغه چینی و دیوارکشی تبدیل شده است. بلوک سیمانی از سه مصالح پایه شامل سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است که با توجه به مواد اولیه به کار رفته در آن به دو نوع بلوک سنگین و سبک تقسیم میشود. در صورتی که از ماسه در تولید بلوک سیمانی استفاده شود به آن بلوک سیمانی15 در 50 سنگین و در صورتی که از پوکه معدنی یا صنعتی در تولید بلوک سیمانی استفاده شود به آن بلوک سیمانی سبک گفته میشود. در تولید بلوک سیمانی سنگین ماسه ای معمولاً از ماسه شکسته استفاده میشود زیرا ماسه شکسته اصطکاک بیشتری بین اجزا ایجاد میکند و از این رو نیروی اصطکاک مابین دانه های ماسه به افزایش مقاومت و یکپارچگی بلوک سیمانی 15 در 50 کمک میکند. همچنین یکی از مسائل بسیار مهمی که در تولید بلوک سیمانی به آن باید توجه شود طرح اختلاط مهندسی ماسه و سیمان و آب است.

 

222_w4jd.jpg

بلوک های سیمانی سبک در اقسام دیواری و سقفی به منظور کاهش بار، تبادل حرارتی و صوتی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک ها از بتن های سبک  ساخته می شوند. وزن مخصوص بلوک های سیمانی سبک از ??? تا ???? کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. مقاومت فشاری متوسط ? نمونه آن ها باید حداقل ?? کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و حداقل مقاومت فشاری یک نمونه ?? کیلوگرم بر سانتیمترمربع باشد.

 

بلوک سبک استاندارد

تاییدیه شهرداری برای محصولات استاندارد

وزن مناسب بلوک سیمانی استاندارد

اگر بخواهیم وزن بلوک های سیمانی ساده و سبک را مقایسه کنیم باید ابتدا هر کدام از آن ها را در ابعاد ??*??*?? سانتیمتر مورد بررسی قرار دهیم. وزن هر عدد بلوک سیمانی حدود ?? الی ?? کیلوگرم می باشد. اگر از پوکه به جای شن در محصول استفاده شود، وزن آن به ?? الی ?? کیوگرم می رسد.

برای خرید بلوک سبک استاندارد، گام مهمی که هر پیمانکار یا کارفرما باید بردارد، انتخاب تامین کننده یا برند مناسب و معتبر میباشد. در صورتی که خرید بلوک ساختمانی از مراکز غیر معتبر صورت گیرد، ضررهای مالی بسیاری برای کارفرما ایجاد خواهد کرد، که در طول زمان ضررهای جانی نیز ممکن است به آن اضافه گردد.

اگر چه بلوک سبک یک عضو غیر باربر برای تیغه چینی ساختمان است، اما نمیتوان در خرید آن و یا انتخاب تامین کننده معتبر آن دچار اهمال یا کوتاهی شد. بازار مصالح ساختمانی، بازار گسترده ای است که مصالح را با انواع قیمت به بازار عرضه می کنند. اما چیزی که باعث تمایز تولید کنندگان با هم میشود، نحوه ساخت و رعایت اصول استاندارد در ساخت محصول میباشد.

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید بلوک سیمانی سبک باید به آن دقت شود، نشان استاندارد سازمان ملی ایران است که مراتب اخذ آن باید از جانب تامین کننده طی شده و در ساخت تک تک خروجی ها لحاظ گردد.
در ادامه حول شاخص های اعطای امتیاز به تامین کننده و محاسبه امتیاز و نمره قبولی یا عدم اعتبار آن برند، بحث میگردد.

تولید کننده بلوک سبک با آزمایشات کنترل کیفی

کنترل کیفی مصالح ساختمانی

تامین کننده ای در بازار مصالح ساختمانی دارای اعتبار و اصالت کالا شناخته میشود که محصولات خود را در آزمایشگاه های کنترل کیفی مورد بررسی قرار داده و آن را از لحاظ استانداردهای مشخص شده از جانب دستگاه های اجرایی به اثبات رسانده باشد. تمامی بلوک های سبک ساختمانی تولید شده توسط آن برند باید دارای نشان استاندارد ملی ایران باشد. زمانی یک بلوک مجوز شماره ???? سازمان استاندارد ملی را دریافت میکند که از لحاظ ظاهری، مقاومت، وزن و میزان جذب رطوبت رواداری های مجاز را رعایت کرده باشد.

نکات اجرایی بلوک سیمانی چیست؟

پیش از استفاده باید بلوک‌ها را به خوبی تمیز و رویشان را خیس کنید تا به بهترین شکل ممکن با ملات به یکدیگر بچسبند.

شاقول بودن دیوار و عمود بودن دو دیوار نسبت به هم (گونیا بودن) در حین اجرای هر رج دیوار بررسی گردد.

یکی از کارهای اشتباه خرد کردن بلوک‌ها است چرا که این کار از مقاومت آن‌ها کم می‌کند. در حد امکان بلوک‌ها به صورت سالم و یک تکه اجرا گردد.

ملات خوب ملاتی است که از ماسه و سیمان کافی ساخته شده باشد. این ملات باید در بخش‌های پایین و دیواره‌های بلوک‌ها نیز پخش شود.

اگر در سقف تیرچه و بلوک از بلوک‌های سیمانی جهت پر کردن فضای بین تیرچه‌ها استفاده شد حتما بلوک‌های ابتدا و انتها با پلاستیک مسدود شوند تا بتن داخل آن‌ها نرفته و وزن سقف سنگین نشود.

امروزه  در کلان‌شهرها و ساختمان‌های مدرن استفاده از بلوک سبک رونق فراوانی یافته است از مهم‌ترین مزایا استفاده از بلوک سیمانی سبک می‌توان موارد زیادی را نام برد.

افزایش سرعت ساخت

عایق صوت و حرارت

سبک‌تر شدن سازه نهایی

استاندارد بودن بلوک

به همین دلیل است که در شهرهای بزرگ مانند مشهد استفاده از بلوک سبک سیمانی در ساختمان‌سازی هرروز تقاضای بیشتری پیدا می‌کند.

فروش بلوک سیمانی در مشهد

اگرچه بلوک سازه کریمی در استان خراسان و شهر مشهد نمایندگی و عاملیت توزیعی ندارد. ولی امکان فروش بلوک سیمانی به سازندگان مشهد فراهم است.

خریداران بلوک سبک می‌تواند با سفارش بلوک سبک به کارخانه بلوک سازه کریمی با خیالی آسوده بلوک سبک را در پروژه خود تحویل گرفته و استفاده نمایند.

 

بلوک کریمی  تولید کننده بلوک سیمانی استاندارد با جدیدترین روش آمادگی دریافت سفارش از تمام نقاط کشور را داراست. به دلیل ظرفیت بالای تولید این سفارشات در اسرع وقت آماده تحویل هستند.

 

 

 

فروش بلوک سیمانی در مشهد


 

 

بلوک سبک

بلوک سیمانی  یکی از پرمصرفترین انواع بلوک ساختمانی در ایران است که به دلیل فراوانی و در دسترس بودن مواد اولیه آن و همچنین ارزانی نسبی قیمت آن در ایران به یکی از پرکاربردترین انواع مصالح ساختمانی برای تیغه چینی و دیوارکشی تبدیل شده است. بلوک سیمانی از سه مصالح پایه شامل سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است که با توجه به مواد اولیه به کار رفته در آن به دو نوع بلوک سنگین و سبک تقسیم میشود. در صورتی که از ماسه در تولید بلوک سیمانی استفاده شود به آن بلوک سیمانی15 در 50 سنگین و در صورتی که از پوکه معدنی یا صنعتی در تولید بلوک سیمانی استفاده شود به آن بلوک سیمانی سبک گفته میشود. در تولید بلوک سیمانی سنگین ماسه ای معمولاً از ماسه شکسته استفاده میشود زیرا ماسه شکسته اصطکاک بیشتری بین اجزا ایجاد میکند و از این رو نیروی اصطکاک مابین دانه های ماسه به افزایش مقاومت و یکپارچگی بلوک سیمانی 15 در 50 کمک میکند. همچنین یکی از مسائل بسیار مهمی که در تولید بلوک سیمانی به آن باید توجه شود طرح اختلاط مهندسی ماسه و سیمان و آب است.

 

222_w4jd.jpg

بلوک های سیمانی سبک در اقسام دیواری و سقفی به منظور کاهش بار، تبادل حرارتی و صوتی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک ها از بتن های سبک  ساخته می شوند. وزن مخصوص بلوک های سیمانی سبک از ??? تا ???? کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. مقاومت فشاری متوسط ? نمونه آن ها باید حداقل ?? کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و حداقل مقاومت فشاری یک نمونه ?? کیلوگرم بر سانتیمترمربع باشد.

 

بلوک سبک استاندارد

تاییدیه شهرداری برای محصولات استاندارد

وزن مناسب بلوک سیمانی استاندارد

اگر بخواهیم وزن بلوک های سیمانی ساده و سبک را مقایسه کنیم باید ابتدا هر کدام از آن ها را در ابعاد ??*??*?? سانتیمتر مورد بررسی قرار دهیم. وزن هر عدد بلوک سیمانی حدود ?? الی ?? کیلوگرم می باشد. اگر از پوکه به جای شن در محصول استفاده شود، وزن آن به ?? الی ?? کیوگرم می رسد.

برای خرید بلوک سبک استاندارد، گام مهمی که هر پیمانکار یا کارفرما باید بردارد، انتخاب تامین کننده یا برند مناسب و معتبر میباشد. در صورتی که خرید بلوک ساختمانی از مراکز غیر معتبر صورت گیرد، ضررهای مالی بسیاری برای کارفرما ایجاد خواهد کرد، که در طول زمان ضررهای جانی نیز ممکن است به آن اضافه گردد.

اگر چه بلوک سبک یک عضو غیر باربر برای تیغه چینی ساختمان است، اما نمیتوان در خرید آن و یا انتخاب تامین کننده معتبر آن دچار اهمال یا کوتاهی شد. بازار مصالح ساختمانی، بازار گسترده ای است که مصالح را با انواع قیمت به بازار عرضه می کنند. اما چیزی که باعث تمایز تولید کنندگان با هم میشود، نحوه ساخت و رعایت اصول استاندارد در ساخت محصول میباشد.

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید بلوک سیمانی سبک باید به آن دقت شود، نشان استاندارد سازمان ملی ایران است که مراتب اخذ آن باید از جانب تامین کننده طی شده و در ساخت تک تک خروجی ها لحاظ گردد.
در ادامه حول شاخص های اعطای امتیاز به تامین کننده و محاسبه امتیاز و نمره قبولی یا عدم اعتبار آن برند، بحث میگردد.

تولید کننده بلوک سبک با آزمایشات کنترل کیفی

کنترل کیفی مصالح ساختمانی

تامین کننده ای در بازار مصالح ساختمانی دارای اعتبار و اصالت کالا شناخته میشود که محصولات خود را در آزمایشگاه های کنترل کیفی مورد بررسی قرار داده و آن را از لحاظ استانداردهای مشخص شده از جانب دستگاه های اجرایی به اثبات رسانده باشد. تمامی بلوک های سبک ساختمانی تولید شده توسط آن برند باید دارای نشان استاندارد ملی ایران باشد. زمانی یک بلوک مجوز شماره ???? سازمان استاندارد ملی را دریافت میکند که از لحاظ ظاهری، مقاومت، وزن و میزان جذب رطوبت رواداری های مجاز را رعایت کرده باشد.

نکات اجرایی بلوک سیمانی چیست؟

پیش از استفاده باید بلوک‌ها را به خوبی تمیز و رویشان را خیس کنید تا به بهترین شکل ممکن با ملات به یکدیگر بچسبند.

شاقول بودن دیوار و عمود بودن دو دیوار نسبت به هم (گونیا بودن) در حین اجرای هر رج دیوار بررسی گردد.

یکی از کارهای اشتباه خرد کردن بلوک‌ها است چرا که این کار از مقاومت آن‌ها کم می‌کند. در حد امکان بلوک‌ها به صورت سالم و یک تکه اجرا گردد.

ملات خوب ملاتی است که از ماسه و سیمان کافی ساخته شده باشد. این ملات باید در بخش‌های پایین و دیواره‌های بلوک‌ها نیز پخش شود.

اگر در سقف تیرچه و بلوک از بلوک‌های سیمانی جهت پر کردن فضای بین تیرچه‌ها استفاده شد حتما بلوک‌های ابتدا و انتها با پلاستیک مسدود شوند تا بتن داخل آن‌ها نرفته و وزن سقف سنگین نشود.

امروزه  در کلان‌شهرها و ساختمان‌های مدرن استفاده از بلوک سبک رونق فراوانی یافته است از مهم‌ترین مزایا استفاده از بلوک سیمانی سبک می‌توان موارد زیادی را نام برد.

افزایش سرعت ساخت

عایق صوت و حرارت

سبک‌تر شدن سازه نهایی

استاندارد بودن بلوک

به همین دلیل است که در شهرهای بزرگ مانند مشهد استفاده از بلوک سبک سیمانی در ساختمان‌سازی هرروز تقاضای بیشتری پیدا می‌کند.

فروش بلوک سیمانی در مشهد

اگرچه بلوک سازه کریمی در استان خراسان و شهر مشهد نمایندگی و عاملیت توزیعی ندارد. ولی امکان فروش بلوک سیمانی به سازندگان مشهد فراهم است.

خریداران بلوک سبک می‌تواند با سفارش بلوک سبک به کارخانه بلوک سازه کریمی با خیالی آسوده بلوک سبک را در پروژه خود تحویل گرفته و استفاده نمایند.

 

بلوک کریمی  تولید کننده بلوک سیمانی استاندارد با جدیدترین روش آمادگی دریافت سفارش از تمام نقاط کشور را داراست. به دلیل ظرفیت بالای تولید این سفارشات در اسرع وقت آماده تحویل هستند.