73

73

انتخاب بهترین وکیل در مشهد


به گزارش رسانه های خبری وکیل VIP، بهترین وکیل پایه یک دادگستری، سایت vakil.vip که یک سایت ارائه خدمات حقوقی به صورت تخصصی بوده در حالیکه یک وکیل پایه یک دادگستری نهایتا در یک یا دو حوزه خاص می تواند به صورت تخصصی فعالیت نماید، اما یک موسسه حقوقی با دارا بودن دپارتمان های تخصصی مختلف و بهره مندی از خدمات مجموعه ای از وکلا، حقوقدانان و کارشناسان ارشد می تواند مجموعه از از خدمات تخصصی حقوقی را به جامعه هدف خود عرضه نماید است با ارائه سرویس‌ها و خدمات جدیدی در این حوزه قصد دارد ارائه خدمات حقوقی به صورت تخصصی و استفاده از خدمات حقوقی انحصاری و متخصص در زمینه فعالیت های عمومی و خاص را تسهیل کند.

اولین قدم در هر پرونده حقوقی یا کیفری انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد است. انتخاب بهترین وکیل از مهمترین اقداماتی است که برای حل مشکلات حقوقی باید در نظر بگیرید. معیار انتخاب یک وکیل حرفه ای، شخصی است که تخصص او در دعوی مورد نظر شما باشد که به وی، وکیل متخصص یا وکیل VIP می گویند. با توجه به بزرگی دادخواست‌های حوزه های مختلف، یک وکیل vip باید از پیچیدگی موضوعات مربوط به این موارد آگاهی کافی داشته باشد تا بتواند به درستی حقوق موکل را ادعا و بازیابی کند.

همچنین یک وکیل متخصص دعاوی خصوصی و عمومی می‌تواند تمام جوانب موضوع اختلاف را ارزیابی کرده و با توجه به پرونده موکل خود، از آن دفاع کند. یکی از خصوصیات مهم وکیل خوب در موسسه وکیل وی آی پی، دانش حقوقی متناسب با نوع تخصص حرفه ای خویش است. ملاک شما برای انتخاب بهترین وکیل در مشهد چیست؟ مدیر عامل موسسه وکیل VIP در زمینه ضرورت‌ها و دلایل راه‌اندازی این وب‌سایت گفت: «با توجه به رشد روش های اقتصادی نوین، تنوع معاملات اقتصادی و سرعت پیشرفت علم و اطلاعات در جهان، اقدام به ایجاد 8 دپارتمان تخصصی حقوق در جهت رفع نیاز های حقوقی جامعه نموده است و هر کارشناس ارشد یا وکیل فقط در حوزه تخصصی خود مبادرت به ارائه مشاوره، وکالت و یا سایر خدمات حقوقی می نماید که مسلما نقش مهمی در ارتقا کیفیت و موفقیت خدمات حقوقی مورد نظر با کمترین هزینه های جاری را داشته و باعث می شود تا حضور وکیل در اجتماع بیشتر از گذشته احساس شود.»

وکلای مجموعه وکیل vip متخصص و وکیل پایه یک دادگستری مشهد در زمینه  های خانواده (طلاق، نفقه، اجرت المثل، مهریه نفقه فرزند، اثبات عسروحرج زوجه)، ملکی (تخلیه، خلع ید، تصرف عدوانی و…)، کیفری (توهین، افترا، تهدید، فحاشی، مواد مخدر، کلاهبرداری اینترنتی، ضرب وجرح، قتل، سرقت و …)، کمیسیون ماده 100، حقوقی و… می باشند و می توانند به شما مشاوره حقوقی آنلاین فوری و مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته بدهند. قبول وکالت، مشاوره حضوری و غیرحضوری درحوزه‌های مختلف حقوقی، کیفری، ثبتی، ملکی، مهریه، طلاق و … که تخصص مجموعه وکیل وی آی پی می‌ باشد که با پشتکار توانسته خود را در زمره بهترین وکیل مشهد قرار دهد.

مجموعه وکیل وی آی پی، پرونده‌‌های بسیاری در دعاوی، وکیل خانواده (اثبات زوجیت، انکار زوجیت، اثبات نسب، نفی نسب، اثبات کفالت، اثبات رجوع، ثبت واقعه رجوع، ثبت واقعه طلاق، اجازه ازدواج، الزام به بذل مدت، الزام به ثبت ازدواج، استرداد جهیزیه، اعلام تمکین)، وکیل ملکی (اثبات مالکیت، اثبات وقفیت، اثبات تولیت موقوفه، اثبات شراکت، اثبات حق ارتفاق و انتفاع، اثبات نسق زارعانه، اثبات حریم ملک، خلع ید، تسلیط ید، قلع و قمع مستحدثات و نزع اشجار)، ارث (دعاوی مربوط به وصیت، اثبات وصیت تملیکی، اخراج ثلث، تنفیذ وصیت نامه، رد وصیت نامه، تحویل موصی به، عزل وصی از وصایت)، وکیل امور حسبی ( اثبات کفالت، حکم کفالت و سرپرستی، صدور حکم رشد، صدور حکم حجر، رفع حجر) و … موفق عمل کرده است. وکیل VIP (وکیل متخصص)، وکیلی است که درحوزه کاری خود در علم حقوق دارای مهارت و تجربه کاری وموفقیت بالایی باشد. یکی از مهم‌ترین موضوعات و نقاط مهم در انتخاب وکیل این است که شخصی که قرار است پرونده‌ای به‌عهده بگیرد تخصص و دانش کافی در این حوزه داشته باشد و به این دلیل امر وکالت یک مسئله کاملاً تخصصی می‌باشد. مجموعه وکیل VIP با به کارگیری بهترین وکیل پایه یک دادگستری، سالهاست ارائه دهنده خدمات حقوقی به صورت تخصصی بوده است.

معیار انتخاب یک وکیل حرفه‌ای، شخصی است که تخصص او در دعوی مورد نظر شما باشد که به وی، وکیل متخصص یا وکیل VIP می‌گویند. این مجموعه دارای سابقه وکالت در پرونده‌‌ های مربوط به دعاوی کیفری و حقوقی می‌باشد. وکلای متخصص شامل وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل امور حسبی، وکیل ارث، وکیل امور مالی، وکیل امور ثبتی، وکیل خانواده و … می‌باشد. بهترین وکیل را برای دعوی حقوقی یا کیفری خود از وکیل وی آی پی بخواهید. گفتنی است موسسه وکیل VIP، به مناسبت این رونمایی، اقدام به تاسیس موسسه حقوقی وکیل VIP کرده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فعالیت‌ها و خدمات آن می‌توانند به سایت موسسه وکیل VIP به آدرس vakil.vip مراجعه کنند.

ارتباط با وکیل وی آی پی: تلفن مشاورین حقوقی: 09152491040 09152491050 تلفن دفتر: 37063330-051

آدرس: بلوار کلاهدوز‌ _ کلاهدوز 54 ساختمان جام‌جم طبقه مثبت‌3 اداری واحد 314

روش های تکثیر درخت هلو


روش های تکثیر درخت هلو :

یکی از مهم ترین روش ها برای تکثیر هلواستفاده از پیوند زدن می باشد. پیوندک باید از درخت هلویی گرفته شود که خصوصیات کیفی و کمی بالایی داشته باشد. این پیوندک ها روی پایه های هلو، بادام (برای زمین های سنگلاخی و آهکی) و شلیل (زمین هایی که نماتد سابقا در آن ها فعالیت می کرده) پیوند می خورند. در بعضی از خاک های سنگین یا خاک هایی که زهکشی مناسبی ندارند از پایه های گوجه و آلو استفاده می شود.

https://www.pinterest.com/pin/1020839440510360857

 

 

 

کاشت بذر نیز یکی دیگر از راه های تکثیر هلو است. برای آماده کردن بذر، باید تمام گوشت آن از هسته جدا شود، هرچه هسته تمیز تر باشد برای رشد آن بهتر است. در مناطقی که زمستان ملایم و مرطوب باشد بهترین زمان کاشت نهال هلو و شلیل اواخر پاییز است و در مناطقی  که زمستان سرد و خیلی خشک باشد عملیات کاشت نهال باید در اواخر زمستان یا اوایل فروردین قبل از باز شدن جوانه صورت گیرد زیرا در چنین روزها، هوای سرد مانع رشد قسمت های رویشی نهال می شود. اما ریشه ها در داخل خاک با درجه حرارت ثابت زمین رشد و فعالیت ریشه ها آغاز خواهد شد که در استقرار و ماندگاری نهال تاثیر دارد.عمق کاشت هسته برای کاشت در فضای باز باید حدودا 10 سانتی متر باشد.

برای کاشت هسته هلو در گلدان یا باغچه خود باید هسته را داخل پلاستیک قرار داده و در یخچال قرار دهید علت این کار بخاطر این است که مواد بازدارنده در هسته هلو که مانع جوانه زدن می شود غیر فعال شود  سعی کنید هسته را به دور از میوه های دیگر در یخچال بگذارید.

سپس در مرحله دیگر باید هسته ها به مدت ?? ساعت در آب بخیسانید و بعد از آن آماده برای کاشت در گلدان هستند.

برای کاشت ان در گلدان باید ان را در گلدانی مناسب بکارید و  از خاکی مناسب و مخلوط خاک برگ و شن استفاده کنید و سپس هسته را در عمقی مناسب یعنی دوبرابر طول هسته بکارید

سپس گلدان را در دمایی مناسب قرار دهید .معمولا جوانی زنی هسته ها تا یک ماه طول می کشد پس باید مقداری صبوری کنید.

آن نهالی که از کاشت هسته هلو به وجود آمده معمولا چند سال طول می کشد تا به مرحله میوه دهی برسد. با بزرگ تر شدن نهال سعی کنید ان را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.

روش‌های مختلف کاشت هسته هلو:

اولین قدم به هنگام کاشت هلو در گلدان، یا باغچه، این است که کاری کنیم تا هسته، جوانه بزند. برای اینکه هسته، جوانه بزند، دو راه داریم:

هسته را به صورت معمولی و بدون هیچ کار اضافه‌ای، در پاییز، در خاک بکاریم و صبر کنیم که به هنگام بهار، به خودی خود جوانه بزند.

هسته هلو را در جایی نگهداری کنیم و در اوایل زمستان، با استفاده از روش‌های مختلف (مثل چینه‌بندی یا تیمار سرمایی) آن را مجبور به جوانه زدن کنیم.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/Alphanahal

 

 

کاشت هسته هلو در گلدان:

برای کاشت هسته در گلدان ابتدا آن را درون پلاستیک گذاشته و در یخچال قرار دهید تا منجر به غیر فعال شدن عوامل بازدارنده رشد و جوانه زنی شوید؛ سعی کنید هسته هلو را به دور از میوه های دیگر در یخچال قرار دهید؛ در مرحله بعد بایستی هسته به مدت ?? ساعت درون آب خیسانده شود تا برای کاشت درون گلدان آماده گردد.

جهت کاشت درون گلدان خاک گلدان را آماده کرده و سعی کنید هسته را درون خاک با مخلوط برگ و شن در عمق حداقل دو برابر طول هسته قرار دهید و گلدان را در معرض دمای مناسب جهت جوانه زنی قرار دهید. باید در این امر صبوری به خرج دهید زیرا هسته پس از تقریبا یک ماه جوانه خواهد زد. نهال حاصل از کاشت هسته چند سال زمان میبرد تا شروع به میوه دهی کند و این نکته را در نظر داشته باشید که پس از بزرگ شدن نهال، آن را به یک گلدان بزرگتر انتقال دهید.

کاشت هلو در گلدان با روش تیمار سرمایی:

روش کاشت هسته هلو؛ بسیار آسان است و هیچ نوع دردسر خاصی به همراه ندارد؛ فقط باید اندکی صبور باشید، چون ممکن است که این کار، کمی به طول بینجامد.

برای کاشت هسته هلو در گلدان، یا باغچه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید تمامی گوشت میوه هلو را باید از خود هسته، جدا کنید. اگر بگذارید هسته چند روزی بماند و خشک شود، این کار راحت تر خواهد شد. سپس پوسته رویی و چوبی هسته را بشکنید و هسته اصلی را از داخل آن بیرون بیاورید. توجه کنید که هسته داخلی، به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند و ترک بردارد.

هسته هلو را دو سه ساعت داخل آب گذاشته و بخیسانید. سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی (مانند زیب کیپ) قرار داده، مقداری خاک نیز به ان اضافه کنید و سپس آن را داخل یخچال بگذارید. دمای یخچال باید حداقل 1 درجه و حداکثر 6 درجه سانتی‌گراد باشد. اکنون باید منتظر بمانید تا هسته، جوانه بزند. این مدت زمان ممکن است متغیر باشد؛ از چند روز، تا چند هفته و حتی تا چند ماه.

روش جایگزین برای کاشت هسته هلو:

هرچند که از نظر متخصصان، بهترین روش کاشت هلو در گلدان، استفاده از روش تیمار سرمایی است؛ اما برخی اعتقاد دارند که روش ذکر شده در بالا را می‌توان به این شیوه نیز به انجام رساند:

بعد از اینکه هسته را از پوشش چوبی آن جدا کردید، آن را در داخل کیسه‌ای قرار داده و چند روز هسته را داخل یخچال قرار دهید.

سعی کنید هسته از هر میوه‌ای و به خصوص موز، به دور باشد؛ زیرا اتیلن موجود در میوه‌ها، قوای جوانه‌زنی هسته را از بین می‌برد.

بعد از چند روز، هسته را از یخچال درآورده و حدود یک شب، در آب بخیسانید.

در این روش کاشت هسته هلو، هسته جوانه نمی‌زند و تنها کاشت آن در خاک، کافی است.

تکثیر نهال هلو از طریق بذر:

به منظور تکثیر هلو از طریق کاشت بذر، بایستی گوشت از هسته کاملا جدا شده و هسته تمیز برای کاشت آماده گردد زیرا هسته تمیزتر منجر به رشد بهتر نهال می گردد؛ در محل های دارای زمستان های ملایم و مرطوب، کاشت بذر در اواخر پاییز و در مناطق دارای زمستان های سرد و خشک در اواخر زمستان یا اوایل فروردین پیش از باز شدن جوانه ها بهترین زمان برای این کار است.

 

دلیل کاشت بذر در اواخر زمستان این است که سرما از رشد بخش های رویشی جلوگیری کرده اما ریشه ها درون خاک به گسترش و رشد می پردازند و به یک ریشه و تکیه گاه محکمی برای نهال در آینده تبدیل خواهد شد که مواد مغذی و آب را به خوبی در اختیار گیاه قرار داده و در برابر عوامل محیطی از گیاه محافظ نماید. جهت کاشت هسته در فضای باز، عمق کاشت بایستی ?? سانتی متر باشد.

قلمه زدن درخت هلو چگونه صورت میپذیرد:

قلمهزدن، روشی موفق برای کاشتن درخت هلو، است. شما میتوانید این روش را در انتهای زمستان با استفاده از ساقههای خشک درخت انجام دهید. برای کاشت هلو، به این روش، به درخت هلو نیازمند هستید. در ابتدا، ساقه مدنظرتان را برای قلمه زدن انتخاب کنید. سپس، ساقه ها را به هورمون رشد آغشته کرده و آن‌ها را درون خاکی که از قبل آماده کردهاید، قرار دهید. پس از آبیاری مناسب و کوددهی مورد نیاز گیاه، ساقه شما ریشهدار شده و به ثمردهی میرسد.

کاشت نهال هلو چگونه است:

شما باید برای کاشت درخت هلو؛ به مواردی که در پاراگراف فوق به آن‌ها اشاره شد، توجه کنید. به عنوان مثال، به نوع خاک توجه کنید و در صورت که خاک زهکشی نشده است، حتما آن را زهکشی کنید. در ابتدا، میوه هسته را از داخل میوه خارج کنید. پس از آن هسته بیرونی را شکسته و هسته داخلی را به مدت ?? تا ?? ساعت درون یخچال نگهداری نمایید.

پس از گذشت این مدت، هسته را از یخچال خارج کرده و برای یک روز آن را داخل یک لیوان آب نگهداری کنید. حالا زمان کاشت هسته هلو، فرا رسیده است. خاک مناسب گلدان یا باغچه خود را برای کاشت نهال هلو، آماده کنید و سپس هسته را داخل خاک بکارید. معمولا پس از  یک ماه، هسته هلو جوانه می‌زند.

نحوه کاشت هلو

هلو و شلیل با نیاز سرمایی حدود ????-??? ساعت در مناطق با آب و هوای تابستانهای گرم و خشک و فاقد سرمای دیررس بهاره به خوبی پرورش می یابند. هلو نسبتا زود و قبل از سیب، گلابی و گیلاس گل می­دهد و در مقایسه با بسیاری از گونه­های درختان میوه نسبت به سرما مقاومت کمتری دارد. تقریبا در تمام مناطق کشت هلو سرما یک مسئله می­باشد. از اینرو آنها به عنوان سازگار با گرما در نظر گرفته

می شوند و به مقدار زیاد در شرایط آب و هوایی مدیترانه­ای کشت شده­اند.

هلو وشلیل در محدوده عرض جغرافیایی ?? تا ?? درجه شمالی و جنوبی کشت می شود. این محدوده ممکن است در بعضی از مناطق به دلیل وجود اقیانوس،دریاچه های عمیق و یا ارتفاع گسترش یابد.

جوانه های گل هلو در زمان خواب تا دمای ??- درجه سانتی­گراد را تحمل می­کنند و جوانه­های چوب در دمای کمتر از ??- درجه از بین میروند. گلهای باز شده هلو و میوه های ریز در صورتی که در زمان محدودی در دمای ?/?- و یا کمتر قرار گیرند از بین می­روند. هلو دارای دامنه وسیع نیاز سرمایی است ولی بطور متوسط بیشتر ارقام نیاز سرمایی حدود ??? تا ??? ساعت دارند.

شرایط اقلیمی درخت هلو:

هر نهالی برای اینکه عملکرد موثری در رشد و سپس تولید میوه از خود نشان دهد، بایستی در شرایط اقلیمی خاص خود کاشته شود تا از آسیب دیدن و ابتلا به بیماری و خطر آفات مصون بماند؛ سرما نیاز اصلی درخت هلو برای کاشت نهال به حساب می آید پس در فصل زمستان یا پاییز نهال خریداری شده را بکارید.

 حتی می توانید نهال را در یک گلدان مناسب نگهداری کرده و سپس به خاک باغچه تان انتقال دهید و سپس با در نظر گرفتن نکات کاشت، آن را بکارید؛ به طور مثال در خاک با ذهکشی خوب و دارای مواد مغذی اقدام به کاشت کنید.

مشخصات نهال سالم و استاندارد هلو :

تنه نهال هلو و شلیل باید صاف، سالم و بدون هر گونه شکاف و یا آثار صمغ بوده و ارتفاع آن حد اقل 100 سانتی متر و قطر نهال 1 تا 2 سانتی متر و سن نهال 1 و 2 سال باشد.

نهال هلو و شلیل پیوندی باید تک تنه، شاداب، سالم، دارای ریشه اصلی بطول 35-20 سانتیمتر و دارای 6-5 ریشه فرعی بطول حداقل 5 سانتیمتر و عاری از هر گونه آفت و بیماری باشد.

جهت تامین نهال باید از نهالستان های مطمئن و معتبر که دارای مجوز تولید نهال از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال می باشند اقدام گردد و در هنگام تحویل نهال از مسئول نهالستان برای شناسایی نوع رقم و اصالت نژاد و بهداشت نباتی تاییدیه لازم اخذ شود.

 نیاز سرمایی:

اکثر ارقام هلو به ???-??? ساعت نیاز سرمایی در دمای منفی ? درجه سانتی گراد نیاز دارند؛ لازم به ذکر است شکوفه های هلو تقریبا ? الی ? هفته زودتر از گل های سیب باز شده بنابراین در مناطقی که سرمای بهاره امکان آسیب رساندن به نهال را دارد، از کاشت هلو اجتناب نمایید‌.

خاک مناسب برای کاشت:

همانطور که در قسمت بالا عرض شد، خاک با ذهکشی خوب برای کاشت و تولید میوه درخت هلو مفید می باشد؛ در این بین خاک شنی تا لومی متوسط بهترین گزینه است نهال هلو بایستی در خاک عمیق و با ذهکشی خوب و بدون غرقاب شدن کاشته و نگهداری شود تا آسیبی به ریشه وارد نگردد زیرا رطوبت بالا سبب پوسیدگی ریشه و بیماری های مربوط به آن می گردد.

خاک های سنگین با حفظ آب درون خود و قابلیت کم ذهکشی، جهت کاشت نهال هلو انتخاب مناسبی نیستند. مانند خاک رسی

چگونه به باغبانی و مراقبت از آفات و بیماری های درخت هلو نیاز دارید؟

   متأسفانه درختان هلو مستعد ابتلا به آفات و بیماری های بسیاری هستند. از جمله بیماری ها و آفات این درختان می توان به آفات شته ها، شته ها، نماتدها، قارچ های زمینی، حشرات بید زرد، بیماری های قارچی و … اشاره کرد. با بررسی دقیق خاکی که در آن هلو می روید. می توانید از بیماری ها و آفات درختان یا نهال ها جلوگیری کنید.

   علاوه بر این، در صورت مشاهده آفت بر روی درخت، می توانید آفت یا حشره را شناسایی کنید، از حشره کش یا آفت کش استفاده کنید و درختان هلو خود را از خطر مرگ نجات دهید. در صورت لزوم حتما به دنبال کمک حرفه ای باشید.

نحوه ی آبیاری نهال و درخت بالغ هلو چگونه است:

درخت هلو به آبیاری زیادی نیازمند است. شما باتوجه به فصل و منطق های که در آن زندگی میکنید، میتوانید میزان آبیاری را افزایش یا کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر در محیطی زندگی میکنید که فضایی مرطوب دارد و دائما باران در آن باریده میشود، نیازی به آبیاری زیاد وجود ندارد. حتما در زمان میوهدهی درخت را دائما آبیاری کنید اما این آبیاری به گونهای نباشد که ریشههای درخت بیش از حد خیس شده و پوسیده شود.

چند نوع هرس داریم و هرس درخت هلو چگونه انجام میشود:

هرس کردن درختانی همچون درخت هلو باعث افزایش رشد درخت و میوه‏های خوشمزه و آبدارش می‏شود. به همین خاطر، شما باید سالی یک بار درختان هلو خود را هرس کنید تا آن‌ها بتوانند سال بعد، باردهی بهتری داشته باشند.

پیشنهاد می‏شود درختان هلو را در ماه‌های آخر پاییز و یا ماه ابتدایی زمستان هرس کنید تا در بهار و تابستان با شکوفه‏ها و میوه‌های خوشمزه بیشتری مواجه شوید. البته این درخت، هرس بهاره هم دارد که این هرس قبل از ظاهر شدن برگ‏‏های بهاره باید انجام شود. درخت هلو، را می‏توان به چهار روش مختلف هرس کرد، از جمله این روش‏ها می‌توان به روش‏های زیر اشاره نمود:

هرس باردهی، این هرس باعث افزایش میزان میوه ‏های درخت در دوران جوانی می‏شود.

جوانسازی، این هرس به کاهش آفات و حشرات کمک می‏کند و در نهایت عمر درخت هلو، را افزایش می‏دهد.

تنک کردن، در این نوع هرس قسمتی از درخت حذف شده تا بقیه قسمت‏های درخت بتوانند در شرایط بهتری به زندگی ادامه دهند.

فرم‏دهی، این نوع هرس به درختان هلو فرم زیبایی می‏دهد.

https://sites.google.com/view/brandmann9/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/08/29/alphanahal/