73

73

استفاده از خدمات تخلیه چاه فاضلاب چه مزایایی دارد؟


استفاده از خدمات تخلیه چاه فاضلاب چه مزایایی دارد؟

 

اگر ظرفیت چاه فاضلاب شما پر شده است برای حل این مشکل ضروری است که از خدمات تخلیه چاه فاضلاب استفاده کنید. در صورتی که چاه فاضلاب ساختمان به موقع تخلیه نشود ممکن است چاه بازکنی شرق تهران صدمات جبران ‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. تخلیه چاه شمال تهران بنابراین توصیه می شود این کار در اولین فرصت انجام شود تا ساختمان و ساکنین آن از آسیب ‌های احتمالی در امان بمانند. تخلیه چاه مزیت های گوناگونی را برای ساختمان و ساکنان آن به ارمغان می‌ آورد که در ادامه با هر یک از آنها آشنا خواهید شد.

 

تخلیه چاه

 

تخلیه چاه مانع از ریزش چاه فاضلاب می شود

 

اگر نسبت به تخلیه به موقع چاه فاضلاب خود غفلت کنید ممکن است چاه دچار ریزش شود. اما شاید از خود بپرسید عدم تخلیه به موقع چاه فاضلاب ساختمان چگونه می ‌تواند باعث ریزش آن شود؟

 

در جواب باید بدانید فاضلابی که در چاه وجود دارد چاه بازکنی شرق تهران باعث تخریب دیواره های چاه می شود. به همین دلیل چاه فاضلاب بعد از گذشت یک مدت از بین رفته و به صورت ناگهانی دچار ریزش می شود. نکته قابل توجه در این رابطه آن است که در برخی موارد ریزش چاه باعث تخریب ساختمان می‌ شود.

 

با توجه به مواردی که ذکر شد مشخص می ‌گردد که تخلیه چاه تا چه اندازه جهت جلوگیری از ریزش چاه فاضلاب موثر است. به همین دلیل این موضوع نباید نادیده گرفته شود بلکه می بایست در زمان مناسب اقدام به تخلیه چاه فاضلاب نمود.

 

تخلیه کردن چاه جلوی سرریز شدن آن را می ‌گیرد

 

یکی دیگر از مزایای تخلیه چاه آن است که مانع از سرریز شدن چاه فاضلاب می شود. در این رابطه باید بدانید اگر چاه فاضلاب به موقع تخلیه نگردد این احتمال وجود خواهد داشت که بعد از گذشت مدتی چاه پر شود.  چاه بازکن در چنین حالتی چاه به علت آن که پر از فاضلاب شده است شروع به پس دادن فاضلاب مازاد از لوله های ورودی می کند. در این صورت شاهد بیرون ریختن فاضلاب ‌ها از لوله‌ های ساختمان خواهیم بود. برای آن که از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آید باید نسبت به تخلیه چاه فاضلاب اقدام صورت گیرد.

 

تخلیه چاه

 

خدمات تخلیه چاه فاضلاب طول عمر آن را افزایش می ‌دهد

 

جالب است بدانید تخلیه کردن چاه فاضلاب اثر مثبتی روی طول عمر آن هم دارد. در واقع اگر چاه در زمان مناسب تخلیه شود طول عمر آن افزایش پیدا می‌ کند. ناگفته نماند در صورتی که یک چاه پر از فاضلاب باشد دیواره هایش با گذشت زمان شسته می شوند و در نهایت چاه دچار ریزش خواهد شد. این اتفاق تا جایی پیش خواهد رفت که دیواره چاه فاضلاب به صورت کلی شسته می شود و چاه به یک گودال با قطر زیاد تبدیل می گردد.

 

خدمات تخلیه چاه فاضلاب از بروز حوادث چاه و خرابی ساختمان جلوگیری می کند

 

تخلیه چاه را باید در زمان مناسب انجام داد تا از بروز حوادث چاه جلوگیری به عمل آید. همان طور که پیش تر بیان شد تخلیه نشدن به موقع چاه ممکن است باعث ریزش چاه فاضلاب شود. ریزش چاه و حوادث چاه که به علت عدم تخلیه آن اتفاق می ‌افتد لطمات جانی و مالی بسیاری را در پی دارد.

 

پر بودن فاضلاب همان طور که امکان دارد باعث تخریب آنها شود ممکن است عاملی تهدیدکننده برای ساختمان هم باشد. زمانی که نسبت به تخلیه به موقع چاه بی توجهی می شود بعد از گذشت چند سال چیزی از آن باقی نخواهد ماند. در این صورت باید هر لحظه انتظار ریزش چاه فاضلاب و همچنین خرابی کلی ساختمان را داشته باشیم. با بهره گیری از خدمات تخلیه چاه فاضلاب می توان از وقوع چنین اتفاقات ناخوشایندی پیشگیری کرد.

 

تخلیه چاه

 

تخلیه کردن چاه هزینه های ساختمان را کم می ‌کند

 

حتما موافقید که در بسیاری از مواقع هزینه کردن برای چیزی مانع از پرداخت هزینه ‌های اضافه برای آن در آینده می‌ شود. این موضوع در مورد خدمات تخلیه چاه هم صدق می کند.  لوله بازکن در واقع صرف هزینه برای تخلیه کردن چاه فاضلاب یک نوع پیشگیری به حساب می آید. زمانی که چاه فاضلاب تخلیه می‌ شود در آینده نیازی به پرداخت هزینه های اضافه برای رفع مشکلات پیش آمده نخواهد بود.

 

در صورتی که چاه فاضلاب پر شده و به موقع تخلیه نگردد فاضلاب و رطوبت موجود در آن باعث تخریب ساختمان خواهد شد. این اتفاق مالک ساختمان را ناچار می کند تا هزینه های مازادی را برای رفع مشکلش پرداخت کند که چندین برابر هزینه ‌های مربوط به تخلیه چاه هستند.

 

از کجا بفهمیم چاه فاضلاب نیاز به تخلیه دارد؟

 

سوالات مختلفی ممکن است در مورد خدمات چاه بازکنی و تخلیه کردن چاه برای بسیاری از افراد از جمله شما ایجاد شود. یکی از سوالات متداول در این رابطه آن است که چگونه می ‌توان از پر بودن چاه فاضلاب مطلع شد؟

 

زمانی که آب بالا می زند یا فضولات و آب در توالت پس می ‌زند نشان دهنده آن است که چاه پر شده است. بالا زدن آب در آشپزخانه یا سیفون دستشویی هم مشخص می کند که چاه نیاز به تخلیه دارد. همچنین اگر مشاهده شود که کف صابون و آب در کف شوی حمام بالا می زند وقت آن است که نسبت به تخلیه چاه اقدام شود. بوی بدی که از فاضلاب به مشام می ‌رسد هم نیاز به تخلیه آن را اعلام می کند.

 

ارائه خدمات تخلیه چاه حتی در ایام تعطیل

 

اگر شما هم نیاز به استفاده از خدمات تخلیه چاه فاضلاب پیدا کرده اید کافیست فورا با شرکت ارائه دهنده ‌ این خدمات تماس حاصل فرمایید از این خدمات میتوانید حتی در ایام تعطیل و به صورت ?? ساعته با شرکت تماس حاصل کرده و خدمات مورد نیازتان را به سرعت دریافت کنید.

 

امکاناتی که در حال حاضر برای ارائه خدمات چاه بازکنی و لوله بازکنی در دسترس متقاضیان قرار دارد نگرانی های آنها در مورد تخلیه چاه و رفع گرفتگی لوله ‌ها را از بین می برد. پس چنانچه شما هم بابت پر شدن چاه فاضلاب و مشکلات ناشی از آن نگران هستید به واسطه تماس با شرکت تخیله چاه می توانید نیازتان را به نحوی مطلوب برطرف کنید.

پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران چگونه به رشد کسب و کار کمک میکند؟


پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران چگونه به رشد کسب و کار کمک میکند؟

 

اهمیت پنل افزایش فالوور در جذب مخاطب

امروزه همه درجریان هستیم که اینستاگرام چقدر به فروش یک کسب و کار کمک میکنه و کسب و کارهای کوچیک چه جایگاهی رو توی این شبکه اجتماعی به دست آوردن ، به شخصه افرادی رو میشناسم که کسب و کار کوچکی دارند اما با بلاگری و ولاگری طوری توی اینستاگرام فعالیت میکنند که باعث رشد کسب و کارشون شده و فروش میلیونی و حتی میلیاردی در ماه دارن ذکر این نکته لازم هست که بگم این روزها فروش کار بسیار سختی شده و افراد پولشون رو بیهوده و بی جهت خرج نمیکنن به قول معروف برا پولشون ارزش قائل هستند فروشگاه وبمستران فروشگاه مرجع فروش فایل و ابزارهای کاربردی از ابتدای تاسیسش تا کنون همیشه در کنار مدیران سایت ها و مدیران پیج های اینستاگرام بوده است مطالب منتشر شده در این وبسایت همیشه و همیشه حس تجربه ای نو را به مدیران داده است و در این مسیر به آنها کمک کرده است پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران از پنل هایی است که در همان ابتدا که اینستاگرام در ایران دور گرفت و در قلب ایرانی ها محبوب شد این فروشگاه این پنل را به کاربران خود عرضه کرد و همواره طی این سال ها این پنل را آپدیت و ارتقا داده است

چرا داشتن فالوور برای یک پیج اینستاگرام ضروری است؟

فالوور یا دنبال کننده از مواردی هستند که در یک پیج خیلی به چشم می آیند طوری که اگر کسی بخواهد ارزش یک پیج را مشخص کند به تعداد فالوور آن پیج نگاه میکند فالوور در حقیقت دنبال کنندگان شما هستند که پست های شما که شامل تصویر و فیلم میشود را دنبال میکنند این روزها داشتن فالوور زیاد کار بسیار سختی شده است چرا که تنها راه جذب فالوور واقعی جذاب بودن است همین جذاب بودن است که باعث شده است که مدیران پیج ها جهت دریافت فالوور دست به هرکاری بزنند حتی اگر آن کارها هنجارشکن باشد مراحل جذب فالوور برای یک پیج در ابتدای کار به سختی صورت میگیرد اما بعدها که پیج روی دور افتاد این روند صعودی شده و به خوبی پیج به قول معروف رشد میکند اگر نمیدانید که چگونه فالوور خود را افزایش دهید و یا راه های جذاب بودن را نمیدانید نگران نباشید مقالات وب سایت بزرگ فروشگاه وبمستران همه اینها را برای شما توضیح داده است که میتوانید از آموزش های این وبسایت فروشگاهی برای ارتقا سطح دانش خود در اینستاگرام استفاده کنید

 

 

فالوور فیک یا واقعی کدام بهتر است؟

در ابتدای ظهور اینستاگرام از مواردی که در همان ابتدا خیلی به آن اهمیت داده شد وجود فالوور فیک بود فالوورهای فیک واقعی نیستند و در حقیقت به وسیله ربات زده میشوند اکانت های فیکی هستند که صرفا امار فالوورهای شما را به صورت فیک و غیرواقعی بالا میبرند در ادامه به شما میگوییم که این کار هم خوب است و هم بد و زاویه های آن را بررسی میکنیم اگر بخواهیم به صورت مختصر اشاره کنیم 90 درصد فالوورهای یک پیج باید واقعی باشد چرا که تعداد لایک و ویو یک پیج به واقعی بودن فالوورهای آن بستگی دارد

پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران چگونه باعث رشد کسب و کار میشود؟

وجود یک پنل افزایش فالوور در هر کسب و کاری به تدریج باعث رشد و پیشرفت آن کسب و کار میشود اما چگونه پنل افزایش فالوور باعث افزایش محبوبیت و رشد پیج کسب و کار شما میشود ؟ در پنل افزایش فالوور ابزارهایی برای اضافه کردن فالوور قرار دارد یعنی به وسیله این ابزار ها شما میتوانید روزانه به عنوان مثال 500 فالوور برای پیج خود بزنید ، البته به وسیله پنل افزایش فالوور میتوان فالوور بیشتری زد اما زدن فالوور بیشتر باعث محدودیت هایی از طرف اینستاگرام خواهد شد برای همین است که همیشه پیشنهاد میکنیم که روزانه 500 فالوور برای پیج خود بزنید تا اینستاگرام شک نکند و اکانت شما را دچار محدودیت نکند استفاده از پنل افزایش فالوور در کنار کارهایی که جهت جذب فالوور واقعی انجام میشود به رشد پیج شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد و باعث میشود که پیج شما بسیار رشد کند مواردی از قبیل تولید محتوا جذاب ،هشتک گذاری هدفمند و دیگر موارد در کنار پنل افزایش فالوور بسیار میتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند و پیجی داشته باشید که همیشه اول باشد

پنل افزایش فالوور شامل چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران شامل چه مواردی است در پنل افزایش فالوور ابزارها و سایت هایی در اختیار شما قرار میگیرد که به وسیله آنها بتوانید فالوور برای پیج خود بزنید ، محدودیت این پنل روزانه هزار فالوور است بدین معنی که شما روزانه میتوانید هزار فالوور برای پیج خود بزنید که در هفته 7K فالوور به پیج شما هدایت میشود 50 درصد این فالوور ها واقعی هستند و 50 درصد دیگر آنها فیک هستند ترکیبی از فالوور واقعی و فالوور فیک در این پنل قرار دارد که جهت رشد یک کسب و کار الزامی است همچنین کار با ابزارها و سایت های موجود در پکیج به صورت فیلم آموزشی نیز برای شما قرار گرفته است که میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید و طبق راهنمای موجود جلو بروید همچنین یک پشتیبان به صورت 24 ساعته به شما پس از تهیه این پنل معرفی میگردد که میتوانید تمامی سوالات و مشکلات خود را با ایشان در میان گذاشته و مشکلات خود را حل کنید

نتیجه گیری

بدون شک هر پیج بیزینسی و کسب و کاری که در اینستاگرام وجود دارد برای پیشرفت خودش نیاز به یک پنل فالوور و یا پنل لایک اینستاگرام  دارد وجود این دو پنل در کنار برنامه تولید محتوا و یا کارهایی که برای پیجتان میکنید بسیار مفید است و پله های موفقیت را برای شما جلوتر میبرد و باعث میشود زودتر از آنچه فکرش را میکنید موفق و دیده شوید پنل افزایش فالوور فروشگاه وبمستران چندسالی است که فعال است و در زمینه خدمات اینستاگرامی بهترین خدمات را ارائه میکند شما این پنل را یکبار خریداری میکنید و به دفعات از آن استفاده میکنید جهت استفاده از ابزار های داخل پنل نیازی نیست که مبلغی پرداخت کنید همه چیز رایگان است و میتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید

 

 

 https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:23703362

https://anotepad.com/notes/q26wkh38

https://www.liveinternet.ru/users/muhammadzaid2/post493883378/

https://app.box.com/s/s4zqrvc7yuwob0n02velcwnclcojps6u

https://splashy-fuchsia-63e.notion.site/302575aa8e3f4c31843e17083a2522b4

https://graph.org/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A8%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%AA%D8%A8%DA%86%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA-07-23  

https://site-4726777-9973-918.mystrikingly.com/blog/36a30f95614

http://www.fxstat.com/en/user/profile/muhammadzaid-263226/blog/37087747-

https://www.launchora.com/story/1658560179--0

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/07/23/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a8%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d8%a7%d8%a8%d8%b2/

https://sites.google.com/view/scsdsdf/home

 

 

تخلیه چاه و لایروبی چاه در تهران


تخلیه چاه و لایروبی چاه در تهران

 

فرایند خالی کردن آب و فضولات به وسیله تانکر و نیروی انسانی را تخلیه چاه و لایروبی چاه میگوییم.

 

در ساختمانهای مسکونی و یا مراکز درمانی . تخلیه چاه فروشگاهی و یا مجتمع های ورزشی که لوله کشی های فاضلاب به اگوی فاضلاب شهری متصل نیست  چاه هایی تعبیه شده که اب های مصرفی به وسیله لوله کشی فاضلاب به چاه متصل شده اند.

 

نشانه های پر شدن چاه

 

1:سرریز شدن آب چاه از نزدیک ترین خروجی چاه بازکنی شرق تهران فاضلاب به چاه در زمان اوج مصرف مانند شبها

 

2:پخش بوی نامطلوب در واحد های مسکونی

 

3:ازدحام حشرات موذی مانند سوسک در خروجی های فاضلاب

 

تخلیه چاه

دلایل پرشدن چاه که ناگدزیر مجبور به تخلیه چاه و لایروبی می شویم

1. کم بودن متراژ چاه :

 

( چاه از دو قسمت میله چاه و انباری چاه تشکیل میشود تخلیه چاه مهمترین قسمت چاه انباری چاه می باشد که با توجه به تعداد واحد های ساختمان و میزان استفاده آب حداقل باید 70 متر مکعب مغنی باشد

 

در بیشتر مواقع زمانی که مشکل پرشدن چاه دارند و ما برای انجام کار به محل مراجعه می کنیم بعد از خالی کردن چاه متوجه میشویم که متراژ انباری چاه خیلی کمتر از متراژ استاندارد چاه می باشد(استاندارد متراژ چاه به ازای 4 واحد یا 16 نفر استفاده کننده باید 60 متر مغنی انباری و 10 متر طول میله باشد.

 

2:دومین دلیل که باعث  پرشدن چاه می شود ریزش چاه می باشد.

 

در مواردی بر اثر عوامل طبیعی مانند زلزله . تخلیه چاه نشست ساختمان و یا عدم توجه به پر شدن چاه ابتدا انباری چاه ریزش میکند و دیگر اب های مصرفی به قسمت انباری چاه نمی رود  و شا مجبورید ماهی تخلیه انجام دهید و به عبارتی ساده دیگر چاه ما انباری ندارد و 10_12 متر میله چاه داریم که ان هم حجمی خیلی کم دارد که سریع پر میشود در این مواقع که خیلی خطرناک می باتشد باید سریع چاه ترمیم گردد در غیر این صورت پس از مدتی استفاده بالای دهنه چاه یا همان طوقه چاه ریزش میکند و برای ساکنین خطرناک میباشد.

 

3:دلیل بعدی که مجبورمان میکند با شرکتهای تخلیه چاه و لایروبی چاه تماس بگیریم استفاده بلند مدت از چاه میباشد.

 

گاهی مواقع که چاه فاضلاب پر میشود متوجه میشویم که نه چاه ما ریزش کرده و نه متراژ چاه کم میباشد پس علت پرشدن چاه چیست تخلیه چاه در این مواقع بدلیل استفاده طولانی مدت چاه خاک چاه اسباع شده است یعنی منافذ خاک به وسیلیه چربی ها و فضولات مسدود شده است و دیگر اب به زمین نفوذ نمیکند  و چاه ما مانند یک استخر عمل میکند و ای باعث میشود که تند تند تخلیه چاه و لایروبی انجام دهیم در این مواقع برای جلو گیری از پر شدن سریع بعد از تخلیه و لایروبی کف تراشی چاه رو انجام دهیم.

 

4:دلیل بعدی پر شدن چاه یکی بودن چاه آب های مصرفی آشپزخانه با سرویس های بهداشتی می باشد.

 

آب فاضلاب مصرفی در اشپزخانه ها به علت وجود چربی زیاد هنگام مخلوط شدن تخلیه چاه با خروجی سرویس بهداشتی ها باعث تولید نوعی رسوب و آهک میشود که این رسوبات باعث مسدود شدن منافذ خاک و نهایتا مجبور به تخلیه میشویم.

 

روش های تخلیه چاه و لایروبی چاه

 

تخلیه چاه با استفاده از تانکر های 6 هزار لیتری و 12 هزارلیتری به وسیله پمپ های ابکش و لجن کش:دراین روش از تخلیه و لایروبی باید ابتدا محل دقیق چاه را مشخص کنیم تخلیه چاه سپس با استفاده از ابزار های کنده کاریدرب چاه را به قطر نیم متر باز کنیم سپس پمپ های تخلیه چاه را به داخل چاه فرستاده و با توجه به متراژ چاه و متراژ شیلنگ پمپ تا به ماشین تخلیه از پمپ تک فاز و یا سه فاز تخلیه چاه را انجام می دهیم.

 

تخلیه ساکشن با ماشینهای 6 و 12 هزارلیتری: در نوع تخلیه با ساکشن نیز ابتدا باید محل دقیق چاه را مشخص کنیم سپس با مته های مخصوص یا هیلتی یک سوراخ به قطر 20 سانت در بالای چاه ایجاد کنیم و شیلنگ ساکشن را به داخل چاه بفرستیم و فرایند تخلیه و لایروبی ر و انجام دهیم

 

لایروبی چاه با استفاده از نیروی انسانی

 

این نوع از تخلیه چاه و لایروبی در مواقعی انجام میشود که منافذ خاک مسدود شده باشد به این صورت که ابتدا تخلیه چاه با ساکشن یا پمپ انجام میشود و بعد از ان برای لایروبی یک نیروی انسانی به ته چاه فرستاده میشود و نیرو بوسیله ابزارهای خود لجن ها و رسوبات را جمع اوری و به وسیله سطل و بالابر به بیرون از چاه منتقل میکند و در درون بشکه های 120 لیتری دربسته ریخته شده و با نیسان به بیرون از شهر انتقال داده میشوند.

 

قیمت تخلیه چاه و لایروبی چاه

 

قیمت تخلیه و لایروبی به نوع تخلیه(ساکشن.پمپ تک فاز.پمپ سه فاز) . متراژ شیلنگ خور چاه بستگی دارد و توافقی میباشد . حداقل قیمت350هزار تومان ماشین 6 هزار لیتری و حداکثر 1میلیون ماشین12هزارلیتری میباشد.

 

سایر خدمات شرکت:

 

.حفر چاه فاضلاب و ترمیم ریزش چاه

 

.لوله بازکنی

 

.تشخیص ترگیدگی لوله با دستگاه و ترمیم

 

.تعویض کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

 

.نصب توالت فرنگی و تعویض کاسه توالت ایرانی

 

.لوله کشی اب و فاضلاب

 

.نصب شوفاژ و ابگرمکن و شیرآلات

 

نکاتی در مورد نهال گوجه فرنگی


نکاتی در مورد نهال گوجه فرنگی

پرورش نهال گوجه فرنگی قوی و سالم آسان است. انجام 9 شرط کافی است.

بسیاری از باغبانان ، به ویژه مبتدیان، شکایت دارند که نهال هایشان ضعیف، رشد بیش از حد، رنگ پریده یا تحت تأثیر بیماری ها و آفات است. اجتناب از این مشکلات آسان است.

شرط اول - بذر گوجه فرنگی با کیفیت

برداشت آینده شما بستگی به این دارد که چقدر مسئولانه به انتخاب بذرها برخورد می کنید. برای تحقیق در مورد تمام دانه های موجود در بازار وقت بگذارید. بررسی های مربوط به تولیدکنندگان بذر را به صورت آنلاین بخوانید، با همسایگان و دوستان خود مشورت کنید. بررسی ویژگی های واریته ها، الزامات آنها برای شرایط رشد و مقاومت به بیماری. و تنها پس از آن به فروشگاه بروید

شرط دوم - خاک به درستی انتخاب شده برای نهال

باغبانان با تجربه در اوایل ژانویه، شروع به آماده سازی خاک برای رشد نهال گوجه فرنگی می کنند. صرف نظر از اینکه نهال ها در کجا رشد می کنند - در خاک خریداری شده یا باغ - قبل از کاشت باید ضد عفونی شوند (با محلول صورتی تیره پرمنگنات پتاسیم پاشیده شوند، در حمام آب جوشانده شوند یا در اجاق گاز گرم شوند). اگر نهال های گوجه فرنگی در خاک تهیه شده بر اساس زمین خود باغ کاشته شوند (الزاماً آلودگی زدایی شده است!)، گیاهان هنگام کاشت در مکان دائمی استرس کمتری را تجربه می کنند و سریعتر و راحت تر از آنهایی که "دوران کودکی خود را سپری می کنند" ریشه می دهند. یک بستر خریداری شده

برای کسانی که ترجیح می دهند خودشان خاک را آماده کنند، چندین گزینه برای مخلوط های خاک ارائه می دهیم که برای رشد نهال گوجه فرنگی ایده آل هستند:

ذغال سنگ نارس (4 قسمت)، خاک باغچه که در آن علف رشد می کند (1 قسمت)، ماهی قاچ (0.25 قسمت). به ازای هر 10 لیتر مخلوط خاک، 3 لیتر ماسه رودخانه، 10 گرم نیترات آمونیوم، 2-3 گرم سوپر فسفات و 1-1.5 گرم کلرید پتاسیم اضافه کنید.

ذغال سنگ نارس (3 قسمت)، خاک اره بخار (1 قسمت)، مالون (0.5 قسمت). به ازای هر 10 لیتر مخلوط، 3 لیتر ماسه رودخانه، 10 گرم نیترات آمونیوم، 2-3 گرم سوپر فسفات و 1-1.5 گرم کلرید پتاسیم اضافه کنید.

هوموس (1 قسمت)، ذغال سنگ نارس (1 قسمت)، خاک باغچه (1 قسمت). به ازای هر 10 لیتر مخلوط، 1.5 قاشق غذاخوری خاکستر، 3 قاشق غذاخوری سوپر فسفات، 1 قاشق غذاخوری سولفات پتاسیم و 1 قاشق غذاخوری اضافه کنید. اوره

اگر قصد استفاده از خاک خریداری شده را دارید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. جزء اصلی این خاک (به ویژه خاک جهانی برای نهال) پیت است که اسیدیته بالایی دارد و آب به خوبی از آن عبور نمی کند. برای خرید خاک مناسب برای کاشت نهال، آن را با همان مقدار خاک باغچه ضدعفونی شده، بستر گیاهان آپارتمانی یا خاک گلدانی با گل های از دست رفته مخلوط کنید. برای کاهش اسیدیته، آرد دولومیت یا گچ را به مقدار 1-2 قاشق غذاخوری در 10 لیتر بستر اضافه کنید.

برخی از باغداران مخلوطی از خاک باغ + هوموس + ذغال سنگ نارس تهیه می کنند و خاکستر و مقداری کودهای پیچیده به آن اضافه می کنند که در کیسه های داخل حیاط می ایستد و یخ می زند. قبل از کاشت آن را به داخل خانه می آورند. بنابراین، گیاهان تقریباً تحت تأثیر کاشت در یک مکان دائمی قرار نمی گیرند، زیرا خاک تفاوت زیادی با خاک دائمی ندارد.

شرط سوم آماده سازی بذر برای کاشت است

برای بهبود جوانه زنی بذر گوجه فرنگی، قبل از کاشت باید در محلول محرک رشد (طبق دستورالعمل) نگهداری شود. همچنین می توانید از وسایل بداهه استفاده کنید - آب آلوئه رقیق یا آب عسل (1 قاشق چایخوری عسل در هر لیوان آب) و زمان خیساندن 30 دقیقه است. این از بیماری نجات نمی دهد، اما دانه ها خیلی سریعتر جوانه می زنند.

توصیه می شود که بذرها قبل از کاشت جوانه بزنند. برای انجام این کار، به یک تکه پارچه، یک سواب پنبه، گاز یا یک دستمال کاغذی نیاز دارید. مواد را با آب مرطوب می کنند، دانه های گوجه فرنگی را در یک نیمه قرار می دهند، با یک قسمت آزاد پوشانده می شوند، در یک کیسه پلاستیکی قرار می دهند و در یک مکان گرم نگهداری می شوند. دقت کنید که مواد خشک نشود. وقتی بذر گوجه فرنگی جوانه زد، شروع به کاشت کنید. در پایین مخزن بذر زهکشی 1-1.5 سانتی متری (ماسه، شن ریز، خاک رس) و در بالای یک لایه خاک به عمق 4-5 سانتی متر قرار داده می شود و به آرامی آن را پر کرده و آب بریزید. در فاصله 3 سانتی متری از یکدیگر شیارهایی به عمق 1-1.5 سانتی متر ایجاد کرده و بذر گوجه فرنگی را در آنها بکارید. خاک بپاشید، روی ظروف را با سلفون یا شیشه بپوشانید و به جای گرم (23-25 ??درجه سانتیگراد) منتقل کنید.

شرط چهارم - دمای مطلوب

برای رویش موفقیت آمیز نهال، محصولات باید در دمای 23-25 ??درجه سانتیگراد باشند. اما به محض ظاهر شدن اولین شاخه ها، ظروف باید بلافاصله به مکان سردتر (با دمای 12-16 درجه سانتیگراد در روز و 10-12 درجه سانتیگراد در شب) منتقل شوند. آنها باید 6-7 روز آنجا باشند. اگر این شرط رعایت نشود، نهال گوجه فرنگی ضعیف می شود. سپس گیاهان به اتاق گرم (22-24 درجه سانتیگراد در روز و 20-22 درجه سانتیگراد در شب) بازگردانده می شوند.

شرط پنجم آبیاری مناسب نهال با گوجه فرنگی است

تا زمانی که نهال رشد نکند و قوی نباشد فقط با اسپری می توان آن را آبیاری کرد. سپس می توانید از یک آبخوری معمولی برای گل ها استفاده کنید. اصل آبیاری نهال گوجه فرنگی ساده است: اجازه ندهید هم بستر خشک شود و هم خیس شدن بیش از حد آن. آبیاری فقط با آب مقطر انجام می شود که دمای آن کمتر از 22 درجه سانتیگراد نیست. گوجه فرنگی را هرگز نباید با آب سرد آبیاری کرد. این امر خطر ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند جوش های سر سیاه و پوسیدگی ریشه را به همراه دارد.

شرط ششم - نشاء به موقع

کاشت نهال گوجه فرنگی به محض داشتن اولین جفت برگ واقعی (تقریباً 18-12 روز پس از سبز شدن) بوته ها شروع می شود. به صورت زیر انجام دهید. ابتدا گیاهان به خوبی آبیاری می شوند و سپس با یک قاشق چای خوری به دقت از جعبه خارج می شوند. ریشه مرکزی حدود 1/3 کوتاه می شود و گیاهان در ظروف جداگانه یا در جعبه های 6 × 6 سانتی متر کاشته می شوند.

شرط هفتم - کوددهی اجباری نهال گوجه فرنگی

رشد نهال گوجه فرنگی سالم و قوی بدون کود غیرممکن است. نکته اصلی در این تجارت این است که همه چیز را به موقع انجام دهید. اولین باری که نهال ها پس از غوطه ور شدن بارور می شوند (گیاهان باید ریشه بدهند و شروع به رشد کنند). برای انجام این کار، 8-12 گرم نیترات آمونیوم، 40 گرم سوپر فسفات و 7-10 گرم نمک پتاسیم را در 10 لیتر آب رقیق کنید. پس از 8-10 روز نهال های گوجه فرنگی برای بار دوم تغذیه می شوند. برای این منظور، از کود مرغ تخمیر شده (1: 10-12) با افزودن سوپر فسفات (60 گرم در هر 10 لیتر محلول) یا مخلوطی از کودهای معدنی - 15-18 گرم نیترات آمونیوم، 70-80 گرم سوپر فسفات استفاده کنید. و 20-25 گرم کلرید پتاسیم در هر 10 لیتر آب. لقاح سوم چند روز قبل از پیوند به زمین انجام می شود. 10 گرم نیترات آمونیوم، 40 گرم سوپر فسفات و 60 گرم کلرید پتاسیم در 10 لیتر آب حل می شود. تغذیه نهال گوجه فرنگی قبل از آبیاری بعدی انجام می شود. یک گیاه در طول آبیاری به اندازه آب با محلول غذایی آبیاری می شود. اگر کود روی برگ ها خورد، بلافاصله با آب تمیز شسته می شوند.

شرط هشتم - نور خوب

مکان بهینه برای قرار دادن نهال در آپارتمان، طاقچه های پنجره از جنوب یا جنوب غربی است. اگر هیچ کدام وجود ندارد، باید به ترفندهایی متوسل شوید - ظروف نهال را دور از یکدیگر قرار دهید تا گیاهان برای نور رقابت نکنند یا از منابع نور اضافی - بازتابنده ها، لامپ های فلورسنت و غیره استفاده کنند. در غیر این صورت، گیاهان به میزان قابل توجهی کشیده می شوند و رنگ پریده ای خواهند داشت.

شرط نهم - سفت شدن نهال ها قبل از پیوند

سخت شدن یک تکنیک زراعی اجباری برای رشد نهال گوجه فرنگی است. این روش به گیاهان اجازه می دهد تا با تفاوت دمای روز و شب، آفتاب درخشان، باد سازگار شوند و استرسی را که هنگام تغییر محل زندگی خود تجربه می کنند کاهش می دهد. سفت شدن نهال گوجه فرنگی را چند روز قبل از کاشت در محل دائمی شروع کنید. ابتدا به مدت 1-2 ساعت پنجره ای را که نهال ها روی آن ایستاده اند باز کنید. به تدریج این زمان به 6-8 ساعت افزایش می یابد. سپس ظروف نهال را برای مدتی به حیاط می برند. 2-1 روز قبل از کاشت نهال ها را رها می کنند تا شب را در ایوان یا باغ بگذرانند (به شرط آب و هوا). فقط پس از انجام مراحل سخت شدن می توان نهال های گوجه فرنگی را آماده کاشت در یک مکان دائمی در نظر گرفت..

 

https://www.pubpub.org/user/raisa-home

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:RaisaHome2

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://akinnahal.com

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://akinnahal.com

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/melba_luna300

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://akinnahal.com

https://gitlab.bsc.es/RaisaHome2

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/RaisaHome23

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/RaisaHome2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2827698-melba-luna